نسخه چاپی

ویروس كرونا و دردسر بزرگ برای كشتی

شیوع بیماری كرونا در ایران و محدودیت‌های اخیر در خصور حضور در اماكن ورزشی باعث شده برگزاری اردوی تیم‌های ملی كشتی هم با اما و اگر مواجه شود.


به گزارش نما، پس از صدور اطلاعیه «ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا در ورزش» فدراسیون پزشکی ورزشی مبنی بر لغو تمام رویدادهای ورزشی کشوری و محدودیت های خاص در روزهای آتی باید منتظر تغییرات در برنامه های تیم های ملی کشتی هم باشیم.

اخبار ورزشی- البته تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی تنها برنامه ای که باید از چند روز آینده آغاز کنند، اردوهای آماده سازی است که شاید همین تجمع ورزشی بین کشتی‌گیران و مربیان و مسئولان اردوی تیم ملی هم با برخی محدودیت ها و حتی تعویق مواجه شود. نکته قابل تامل اینکه کشتی‌گیران دعوت شده به اردوهای تیم ملی هر کدام از اقصی نقاط کشور به خانه کشتی می‌آیند و مدام در طول تمرینات، مجبور به کشتی گرفتن و تماس فیزیکی و همچنین اسکان شبانه روزی در خانه کشتی هستند. بدیهی است همین موارد، درصد ابتلا و گسترش بیماری بین اردونشینان را افزایش می‌دهد و ممکن است عدم توجه و نظارت کافی بر این موضوع به اتفاقات ناگواری ختم شود.

طبق برنامه آماده سازی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی قرار بود اردوی این تیم ها برای حضور در رقابتهای گزینشی المپیک به ترتیب طی روزهای ۶ و ۱۰ اسفندماه در خانه کشتی تهران برگزار شود. هر چند هنوز خبری از تغییر زمان اردوهای تیم ملی نیست، اما قرار است متولیان فدراسیون و مدیران تیم های ملی کشتی بزودی در این خصوص نشستی را برگزار کنند.

حسام الدین جعفری سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی در این خصوص گفت: فعلاً همه چیز طبق برنامه خواهد بود و تغییری در زمان برگزاری اردوها ایجاد نشده است. طبیعتاً هر تغییری در برنامه مدون آماده سازی تیم ملی منوط به برگزاری نشست ویژه کادر فنی و متولیان فدراسیون است که فعلاً چنین جلسه ای نداشتیم.

طبق تقویم اتحادیه جهانی کشتی قرار است رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا در روزهای ۸ تا ۱۰ فروردین ماه به میزبانی قرقیزستان برگزار شود. بر این اساس کشتی ایران هم به عنوان قدرت اول کشتی آسیا نگاه ویژه و برنامه فشرده ای برای آماده سازی و در نهایت کسب سهمیه های باقیمانده المپیک در این میدان سرنوشت ساز دارد.


۱۳۹۸/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...