نسخه چاپی

نخست وزير تركيه:

نمایندگان مجلس به اعتصاب غذا ادامه دهند

رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود به تندی علیه پ.ك.ك و حزب صلح و دموكراسی انتقاد كرد.

به گزارش "نما" ، کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی خبرترک نوشت: رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در تالار ویژه حزب عدالت و توسعه در مجلس ملی، سخنرانی کرد.
اردوغان همچون روزهای گذشته یک بار دیگر اعتصاب غذای بیش از ششصد زندانی پ.ک.ک را یک اقدام نمایشی خوانده و گفت:" ما از این تهدیدات نمی ترسیم و این اقدام را گستردن یک دام بر سر راه امنیت ملی ترکیه می دانیم. پ.ک.ک و حزب صلح و دموکراسی تصور می کنند که می توانند با شوهای رسانه ای و تبلیغاتی مرسوم خود ما را به عقب نشینی وادار کنند. اما چنین نیست و ما حاضر نیستیم که به خاطر چنین مسائلی از اصول خود کوتاه بیاییم."

اردوغان که طی مدت اخیر لحن و ادبیات سیاسی وی بارها مورد انتقاد فعالان سیاسی و رسانه ای ترکیه قرار گرفته در ادامه افزود:" از نمایندگان حزب صلح و دموکراسی خواهش می کنم به اعتصاب غذای خود ادامه دهند. اغلب آنان نیاز به رژیم لاغری دارند و رانت های موجود بسیاری از آنان را فربه کرده است. پس اعتصاب غذای برایشان نه تنها ضرری ندارد بلکه مفید نیز هست. متاسفانه این افراد از خود اراده ای ندارند و همه دستورات خود را از کوهستان قندیل می گیرند و باور کنید من نمی دانم که اعضای چنین حزبی دقیقا به چه دردی می خورند."

اردوغان همچنین با لحنی خشمگین به رسانه ها تاخته و گفت:" روی سخنان من با رسانه هایی است که موضوع اعتصاب غذا را به صفحه اول روزنامه و صدر اخبار تلویزیون ها می کشانند. هیچ می دانید این اقدام شما تا چه اندازه دور از اخلاق رسانه ای است؟ جرا وقتی که پ.ک.ک در سرت، شرناخ، بینگول، دیاربکر و عنتاب برادران و خواهدان کُرد عیرنظامی مرا به قتل رساند تیتر نمی زدید؟ دست از این اقدامات بردارید و بدانید که ملت، شما را نخواهد بخشید."

نخست وزیر ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود درباره تحولات سیاسی در مواجهه با معضل کردهای این کشور گفت:" ما برای هموطنان کُرد خود قدم های جدی برداشته ای و به این مسیر ادامه خواهیم داد. اما این مساله هیچ ربطی به پ.ک.ک و اعتصاب غذا ندارد و مطلقا چنین نیست که ما از ترس پ.ک.ک بخواهیم امتیازی قائل شویم."

۱۳۹۱/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...