نسخه چاپی

تصمیم سازمان تبلیغات اسلامی برای برپایی اعتكاف

حجت‌الاسلام جلالی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی آخرین تصمیم این سازمان برای اعتكاف را تشریح كرد.


به گزارش نما، حجت‌الاسلام مصطفی جلالی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ضمن ابراز تأسف از درگذشت برخی هموطنان مبتلا به بیماری شایع شده، گفت: هنوز بیش از ۱۰ روز تا اعتکاف مانده است و امیدواریم در این مدت اوضاع، تحت کنترل وزارت بهداشت در آید، اما اگر بیماری پیشرفت داشت سلامتی مؤمنان را در اولویت قرار می‌دهیم و بر اعتکاف رمضانیه تمرکز می‌کنیم.

اخبار مذهبی - حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه مرجع تصمیم درباره برگزاری یا عدم برگزاری اعتکاف مدیران کل استان‌ها هستند، گفت: وضعیت هر استان متفاوت است و در بعضی از استان‌ها شورای تأمین نظر داده و مدیران کل ما هم طبق این نظر، اعتکاف را به تعویق انداخته‌اند.

وی افزود: در هر استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی، نظرات کارشناسان بهداشت استان را بررسی می‌کند و تصمیم نهایی با مشورت نماینده، ولی فقیه و مراجع استانی اتخاذ خواهد شد و طبعاً نظر شورای تأمین استان توسط مدیران کل تبعیت می‌شود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در رابطه با استعلام نظر مراجع بالادستی نیز گفت: به وزارت بهداشت نامه زده‌ایم تا نظر کارشناسی دریافت کنیم، ولی هنوز جوابی نیامده است.طبعاً اگر تصمیمی از مراجع بالادستی نظام مثل شورای امنیت کشور یا شورا‌های تأمین استانی اتخاذ شود تابع خواهیم بود.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این ابتلا نیز هرچه زودتر با یاری خداوند متعال برطرف شود و درد عمیق از دست دادن هموطنان عزیزمان با بهبودی هر چه سریع‌تر مبتلایان، التیام یابد. افسوس مؤمنان را برای از دست دادن فضیلت اعتکاف عمیقاً درک می‌کنیم و ان شاء الله برای اعتکاف رمضان، برنامه ریزی جدی خواهیم کرد.

۱۳۹۸/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...