نسخه چاپی

افغانستان مرزهای خود را به‌روی ایران باز كرد

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام كرد مرزهای این كشور با ایران به‌روی رفت‌وآمد باز شده و مردم می‌توانند با رعایت تدابیر بهداشتی به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس كرونا سفر كنند.


به گزارش نما، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که مرزهای این کشور با ایران به‌روی رفت‌وآمد باز شده و مردم می‌توانند با رعایت تدابیر بهداشتی به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سفر کنند.

اخبار سیاسی -«جاوید فیصل» سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی گفت: کمیته‌ جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شب گذشته (دوشنبه، ۵ اسفند) جلسه برگزار کرد.

فیصل افزود: در این جلسه تصویب شد به کسانی که از طریق زمین و هوا به ایران رفت‌وآمد می‌کنند، پس از بررسی استانداردهای بهداشتی لازم اجازه سفر داده شود.
به گفته‌ وی، در این جلسه همچنین تصویب شد تا از کشورهایی که در آنجا «کیس‌های ویروس کرونا» موجود بوده، اگر کسی به افغانستان سفر می‌کند، از سوی تیم‌های وزارت بهداشت بررسی شود.

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی تأکید کرد: در صورتی که این افراد مطابق با معیارهای تعیین‌شده مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شد، باید «صد در صد» قرنطینه شود. فیصل گفت که در این زمینه پلیس مرزی و پلیس امنیتی وزارت کشور وزارت بهداشت را همکاری می‌کند.

پس از آن‌که ویروس کرونا در شهر قم ایران شیوع کرد، نگرانی‌ها از شیوع این ویروس به افغانستان بیشتر شد. دولت افغانستان روز یک‌شنبه به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، هر گونه رفت‌وآمد با ایران از طریق زمین و هوا را «موقتا» متوقف کرد.

مرزهای زمینی و هوایی افغانستان در حالی دوباره به‌روی رفت‌وآمد باز شده است که روز گذشته شماری از مسافران افغان در آن سوی مرز با ایران مانده بودند. شماری هم که قصد سفر به ایران را داشتند، این طرف در خاک افغانستان به آنها اجازه‌ سفر به آن کشور داده نمی‌شد.

هرچند مرزهای کشور با ایران به‌روی رفت‌وآمد باز شده است، اما وزارت بهداشت اطمینان داده است که به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تدابیر شدید بهداشتی در نظر گرفته است.

در حالی که تاکنون تنها یک مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان به ثبت رسیده است، وزارت بهداشت افغانستان از مردم نیز خواسته است که برای جلوگیری از شیوع این بیماری توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

۱۳۹۸/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...