نسخه چاپی

جوایز اسكار فرانسه اهدا شد/ اعتراض هنرمندان به جایزه رومن پولانسكی

جوایز سینمایی سزار كه در واقع اسكار كشور فرانسه محسوب می‌شود، برگزیدگان خود را شناخت.




به گزارش نما، مایی «بی نوایان» به کارگردانی لاج لی جایزه بهترین فیلم، جایزه منتخب مخاطبان و بهترین بازیگر مرد نوظهور و بهترین تدوین را دریافت کرد.

اخبار فرهنگ و هنر - نه پولانسکی و نه هیچکدام از بازیگر فیلم سینمایی «یک افسر و یک جاسوس» در این جوایز که روز جمعه در پاریس برگزار شد، حضور نداشتند. پولانسکی روز جمعه اعلام کرده بود برای اینکه مورد اذیت واقع نشود، در این جوایز حضور پیدا نخواهد کرد، اما عدم حضور وی از اعتراضات جلوگیری نکرد و حدود ۱۰۰ نفر در اعتراض به او در این مراسم حضور پیدا نکردند.

فیلم سینمایی «بی نوایان» از زمان اکران در جشنواره کن که جایزه هیئت داوران را دریافت کرد، جایزه فیلم گویا را نیز گرفت و یک نامزدی در جوایز اسکار و گلدن گلوب رقم زد. این فیلم از شورش‌هایی که در سال ۲۰۰۵ فرانسه رخ داده بود، الهام گرفته است و داستان سه پلیس این کشور را روایت می‌کند.

نیکولاس بدوس با فیلم «La Belle Epoque» جایزه بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی و جایزه بهترین نقش مکمل زن و طراحی صحنه را دریافت کرد. این در حالی است که فیلم سینمایی «پرتره یک زن روی آتش» از ده نامزدی که داشت به دریافت جایزه بهترین کارگردانی اکتفا کرد. این فیلم در جشنواره فیلم کن جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کرده بود. با این وجود که بازیگر فیلم سینمایی «پرتره یک زن» شانس زیادی در دریافت جایزه بهترین بازیگر زن داشت، اما آنائیس دموستیه بازیگر فیلم سینمایی «آلیس و شهردار» در این بخش موفق شد.

انیمیشن «بدنم را گم کرده ام» نیز بهترین انیمیشن این جوایز شد و جایزه بهترین موسیقی متن را دریافت کرد. فیلم سینمایی «به لطف خدا» هم در بخش بهترین بازیگر مکمل این جوایز موفق به کسب افتخار شد.

فیلم سینمایی «یک افسر و یک جاسوس» پولانسکی که ۱۲ نامزدی در این جوایز داشت و باعث انتقاد‌هایی به این مراسم شده بود، علاوه بر جایزه کارگردانی جایزه بهترین فیلمنامه (پولانسکی و رابرت هریس) و طراحی لباس را دریافت کرد.

گفتنی است بعد از گذشت ۴۵ سال از تاریخ این جوایز، این اولین بار بود که سزار بدون دادن جایزه افتخاری برگزار شد. قرار بود برد پیت این جایزه را دریافت کند که این موضوع رد شد.

۱۳۹۸/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...