نسخه چاپی

اردوغان: ما به دعوت ملت سوریه وارد ادلب شدیم!

رئیس جمهوری تركیه امروز در سخنانی مدعی شد كه نظامیان تركیه به دعوت ملت سوریه وارد ادلب شده اند.


به گزارش نما، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز درخصوص تحولات ادلب سوریه اعلام کرد: حدود ۴ میلیون نفر از نظام سوریه فرار کرده اند و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مرزهای ما حضور دارند. ترکیه بیش از این تحمل موج جدید آوارگان را ندارد.

اخبار بین الملل- وی مدعی شد: ما خواهان منطقه ای امن برای بیش از یک میلیون سوری که از حملات نظام سوریه به ادلب فرار کرده اند، هستیم.

اردوغان با بیان این مطلب افزود: ما به دعوت ملت سوریه وارد ادلب شدیم نه به دعوت نظام بشار اسد. تا زمانی که مردم سوریه خواهان حضور ما در کشورشان باشند هرگز اراضی سوریه را ترک نخواهیم کرد.


رئیس جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: ما تلاش می کنیم ادلب مکان امنی برای شهروندان سوریه باشد. همچنین ما خواهان مرزهای امن برای کشورمان هستیم و چشم طمع به اراضی و نفت سوریه نداریم.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ما با نظامی که دشمن ترکیه است می جنگیم و هرگز در برابر این نظام تسلیم نخواهیم شد. اگر مرزهای خود را با سوریه ایمن سازی نکنیم در وضعیت بسیار بدی قرار خواهیم گرفت. ما بیش از ۲ هزار نظامی سوریه را به قتل رسانده ایم و حدود ۳۰۰ خودروی نظامی را منهدم کرده ایم.

۱۳۹۸/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...