نسخه چاپی

چاره‌ای جز تعطیلی سینما نبود/ سلامتی مردم از هر فیلمی مهمتر است

مهدی فرد قادری كارگردان فیلم سینمایی «بی وزنی» كه اكران آن از همان هفته نخست به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس كرونا متوقف شده است، تاكید كرد سلامتی مردم از اكران هر فیلمی مهمتر است.




به گزارش نما، مهدی فرد قادری کارگردان فیلم سینمایی «بی وزنی» که اکران این فیلم به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شد درباره شرایط فیلم گفت: به هر حال سلامتی مردم از همه چیز مهمتر است از همین رو توقف اکران فیلم‌ها یک تصمیم درست بود ضمن اینکه چاره‌ای هم جز این نبود و امیدوارم زودتر بیماری کرونا در کشور مرتفع شود.

اخبار فرهنگ و هنر - وی افزود: البته فکر نکنم بشود آسیبی را که به فیلم‌ها رسیده است، جبران کرد اولا اینکه «بی وزنی» در زمان بدی اکران شد یعنی حدود سه چهار روز بعد از آغاز نمایش فیلم، انتخابات برگزار شد و یکی دو روز بعد آن سینماها به یک دلیل کاملا منطقی که همان سلامتی مردم بود، تعطیل شد و من واقعا نمی‌دانم چه زمان قرار است سینماها باز شوند و با توجه به تعداد فیلم‌های سینما و ظرفیت اکران به چه شکل به ما سانس داده شود.

فرد قادری عنوان کرد: همانطور که گفتم « بی وزنی » در ۲۳ بهمن ماه به نمایش درآمد که عملا یک زمان مرده بود اما به هر حال ما به این نتیجه رسیدیم که با توجه به شرایط و تلاشی که تهیه‌کننده انجام داده بود، بهتر این است که فیلم را به نمایش بگذایم.

وی ادامه داد: ما از شنبه می‌خواستیم تبلیغات بهتری کنیم و «بی وزنی» را به مخاطبانی که این جنس از سینما را دوست دارند، معرفی کنیم که به انتخابات خوردیم و پس از آن کشور دچار بیماری کرونا و سینماها تعطیل شد. از همین رو عملا «بی وزنی» فقط یک هفته به نمایش درآمد.

این کارگردان اظهار کرد: دانشگاه شهید بهشتی «بی وزنی» درخواست داده بود تا این فیلم را برای دانشجویانش به نمایش بگذارد به هر حال «بی وزنی» مخاطبان خود را دارد و فیلمی است که باید زمان داشته باشد تا مخاطبانش را پیدا کند اما با این اتفاق همه چیز به هم ریخت و من مقداری شوکه‌ام. نمی‌دانم در ادامه قرار است چه اتفاقی رخ دهد.

وی افزود: شاید بهتر این است که شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی به یک راه حل درست برای همه فیلم‌های اکران شده در این بازه زمانی برسد. هر فیلمی احتیاج به تبلیغات و معرفی شدن به مخاطبانش را دارد بنابراین صرفا اضافه شدن یک یا دو هفته به سقف نمایش، کاری را از پیش نمی‌برد ضمن اینکه اکران دو شقه‌ای به نظرم کمکی به فیلم نمی‌کند.

وی در ادامه درباره دیگر فیلمش به نام «آزردگان» که به تازگی پروانه ساخت گرفته است، گفت: در این فیلم فرزاد موتمن به عنوان تهیه کننده با ما همکای می‌کند چون او یکی از فیلمسازان محبوب من در سینمای ایران است و خوشحالم که این بار قرار است با فرزاد موتمن تجربه مشترکی داشته باشیم. من فیلمنامه «آزردگان» را در زمان کوتاهی نوشتم و درواقع یک تراژدی است که در ۶ اپیزود روایت می‌شود منتظریم این احوال بد و خبرهایی که هر روز می‌شنویم، فروکش کند. فکر می‌کنیم پیش تولید اصلی را در اوایل سال آینده شروع کنیم.

۱۳۹۸/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...