نسخه چاپی

دستان پُر از انیمیشنِ تلویزیون در روزهای تعطیلی مدارس

رئیس مركز صبا اعلام كرد كه خردسالان، كودكان و نوجوانان با رعایت توصیه‌های بهداشتی، هیچ ترس و هراسی نداشته باشند. همچنین تلویزیون در این ایام، برایشان انیمیشن‌های آموزشی درنظر گرفته است و با دستی پُر به استقبال نوروز می‌رود.


به گزارش نما، این روزها تلویزیون به مدرسه دانش‌آموزان تبدیل شده و البته در فضای مجازی صداوسیما هم قابل دریافت است. اگرچه آموزش در کلاس درس و تعامل مستقیم معلم و شاگرد، اثرپذیری آموزش را بالاتر می‌برد اما در دوران‌های خاص، این امکان برقراری ارتباط غیرحضوری میسر می‌شود؛ آموزش از راه دور بهترین روش برای تدریس و جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان است.

اخبار فرهنگ و هنر - در این میان، صداوسیما نقش بسیار مهمی در اطلاع‌رسانی دقیق و آگاه‌سازی عمومی دارد و علاوه بر این کار، برنامه‌های آموزشی متنوعی را از طریق شبکه‌های تلویزیونی خود به خصوص شبکه‌های ۲ و آموزش سیما تدارک دیده تا از اُفت تحصیلی دانش‌آموزان جلوگیری کند.

محمدرحیم لیوانی با اشاره به حضور پررنگ انیمیشن در این دوران آموزش از راه دور گفت: «مرکز صبا با تجربه سه دهه تولید انیمیشن در قالب‌ها و تکنیک‌های مختلف نیز پویانمایی‌های جذابی را که با رویکرد آموزشی تولید کرده است در اختیار این شبکه‌ها قرار داده است تا در این نهضت آموزش از راه دور مشارکتی فعال و مؤثر داشته باشد. انیمیشن‌هایی همچون مهارت‌های زندگی با بیش از ۵۰۰ قسمت، آبی‌تر از رویا با اجرا و نویسندگی گیتی خامنه شامل ۲۹ داستان، علوم نارنجی در ۲۶ قسمت، کی میگه ریاضی سخته؟ در۱۳۳ قسمت، خاله سارا در ۱۳ قسمت، گولوبولا در ۷۸ قسمت، لذت دانایی در۲۰۰ قسمت، کلاس اولی‌ها در ۶ قسمت، چهل سال علم و عمل در ۳۰ قسمت، پند پارسی در ۳۹ قسمت، ماجراهای هوشی خان در۲۶ قسمت، آقا معلم و بچه‌ها در ۵۲ قسمت، مدرسه‌ای در جنگل در ۲۶ قسمت، من و کتاب در ۴۰ قسمت و پسر کاغذی در ۲۶ قسمت. این انیمیشن‌ها در اختیار شبکه‌ها قرار گرفته و به فراخور روی آنتن می‌روند.»

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها خصوصاً خردسالان، کودکان و نوجوانان نگران نباشند،‌ گفت: «انیمیشن‌های ما به فراخور سنین مختلف تولید شده‌اند تا در این شرایط هم کاربردی و مهارتی باشند و هم سرگرم‌کننده! از ویروس کرونا نترسند عین آنفلونزای معمولی است. بهترین راه مراقبت و رعایت بهداشت فردی است. شستن مرتب دست‌ها و همان هشدارهای همیشگی وزارت بهداشت، بهترین تأثیر در جلوگیری از آلودگی است.»

رئیس مرکز صبا با اشاره به حضور پررنگ در ایام نوروز گفت: «نزدیک ۴۷ ساعت برنامه جدید برای نوروز آماده کرده‌ایم و جزئیات را اعلام می‌کنیم؛ انیمیشن با دست پُر به استقبال عید نوروز می‌رود.»

وی در پاسخ به این سؤال که شنیده‌ایم قرار است انیمیشن و پویانمایی هم صاحب شبکه تلویزیونی شود، خاطرنشان کرد: «ما درخواست کردیم و پیشنهاد شبکه مستقل پویانمایی را داده‌ایم و در صورت فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی جدید این اتفاق خواهد افتاد.»

۱۳۹۸/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...