نسخه چاپی

بازی با آبروی نظام چرا؟

مهدی ده مرده

عملکرد مسئولان روزنامه سلام ودر رأس آن مدیر مسئولش بعلاوه بی تدبیری در وزارت علوم و کشور در سال 78 زمینه ساز اتفاقات ناخوشایندی شد که می رفت فضای سیاسی کشور را به سمت التهاب و ناآرامی ببرد.در این بین درایت مقام معظم رهبری و حضورگسترده مردم در صحنه باعث شد این فضا سازیها خیلی سریعتر و کم هزینه تر از آنچه که طراحان خارجی ومجریان داخلی آن تصور می کردند،فیصله یابد. لکن یک حادثه تلخ در این اتفاقات بیشتر از همه باعث رنجش مقام معظم رهبری شد . معظم له درباره این حادثه می فرمایند:" حرفهاى گفتنى زياد است؛ اما مطلبى كه از نظر من مهمتر از همه است و ذهن مرا مشغول كرده، حمله به خوابگاه جوانان و دانشجويان است. اين حادثه تلخ، قلب مرا جريحه‌دار كرد؛ حادثه غيرقابل قبولى در جمهورى اسلامى بود... براى من، حادثه خيلى تلخى بود. البته من تأكيد كردم كه اطراف اين حادثه تحقيق شود و بروند حادثه را درست بسنجند. قرار شد رئيس جمهور محترم و مسؤولان، هيأت تحقيقى را تعيين كنند؛ (بیانات مقام معظم رهبری در ديدار اقشار مختلف مردم ۱۳۷۸/۰۴/۲۱)
ده سال گذشت . درآستانه انتخابات ریاست جمهوری دهم شاهد برنامه ریزیها و توطئه های گسترده از سوی دشمنان خارجی و اذناب داخلی شان برای ایجاد تشنج در جامعه بودیم. آنها از تمام ظرفیت خود جهت ضربه زدن به نظام بهره جستند و کلیه نیروهایشان را نیزبه خط کردند. دراین بین غفلت و خیانت برخی از خواص جامعه زمینه را برای اثرگذاری توطئه های دشمنان فراهم ساخت و شیرینی انتخابات را به کام مردم تلخ کرد .
لکن این بار نیز مانند غائله سال 78 درایت و رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت و حضور آگاهانه مردم سبب گردید تا آمریکا و همراهان داخلی و خارجی اش به خواسته های خود نرسند. البته همانند سال 78 اتفاقاتی در این فتنه رخ داد که اسباب رنجش دل رهبری شد و آن ماجرای کهریزک و حمله به کوی بود.
معظم له در این باره فرمودند: "شبيه كوى دانشگاه، مسائل ديگرى هم در اين مدت اتفاق افتاده - يا مثلاً قضيه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى كهريزك را گفتند. اين قضايا واقعاً يكى از آن مشكلات و معضلات كار دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى اجرائى است. در كوى دانشگاه، در آن شب معين، قطعاً تخلفات بزرگى انجام گرفته، كارهاى بدى انجام گرفته. ما گفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ايم پرونده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى ويژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى براى اين كار تهيه شود و به طور دقيق دنبال بگردند و مجرمان را پيدا كنند و وقتى پيدا كردند، به وابستگى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى سازمانى آنها هم هيچ نگاه نكنند و بايد مجازات شوند ؛ من از فعاليتهاى پليس امنيتى‏مان، پليس انتظامى‏مان، دستگاه بسيجمان تشكر ميكنم؛ اينها خيلى كارهاى بزرگى كردند، كارهاى خوبى كردند؛ ليكن اين يك بحث جداست. اگر كسى در وابستگى به هر كدام از اين سازمانها يك تخلفى انجام داده، يك جرمى انجام داده، او هم بايد جداگانه بررسى شود. نه خدمت اينها را به حساب جرم آنها نديده ميگيريم، نه جرم آنها را به حساب خدمت اينها نديده ميگيريم؛ حتماً بايد دنبال بشود و دنبال خواهد شد. "
همانگونه که مشاهده می شود صراحت کلام مقام معظم رهبری در موارد گفته شده کاملا ً مشخص و مبین است. اين درحالي است كه رهبري اشاره كرده بودند كه اگر به ريشه حوادث سال 78 درست رسيدگي مي شد، حوادث سال 88 تكرار نمي شد.
در حالي كه جامعه همچنان منتظر پاسخ مناسبی درباره خواسته رهبري است اتفاق دیگری رخ می دهد و نام ستار بهشتی بر سر زبانها می افتد و رسانه های خارجی بارها این نام را در بوق و کرنا می کنند و به دنبال خدشه وارد کردن بر آبروی نظام هستند.
اینکه ستار بهشتی کیست و چه کرده منظور این مقال نیست، اما باید پرسید چرا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دوباره عده ای ظلمى جدید بر نظام اسلامى روا می دارند؟ درحالی که مقاومت نظام اسلامی در برابر استکبار و پيشرفتهاى علمى و سياسى و امنيتى و بين‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللى پیش از گذشته کشور را در یک حالت ممتاز و عالی قرار داده است چرا باید حركتى رخ بدهد براى خدشه وارد کردن به این همه افتخار.
نمی شود به طور قطع گفت که مسببان این واقعه عمال بیگانه بودند و از روی عمد دست به این عمل زده اند اما آن چیزی را که بطور قطع می توان گفت آنست که این قضیه باعث شد تا آمریکا و انگلیس و اذنابشان برای مدتی دستاویزی پیدا کنند برای حمله به نظام اسلامی لذا ديده می شود که تمام وسائل رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى و صوتى و الكترونيكى و ماهواره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى شان را وارد ميدان مبارزه برای نظام کرده اند. همانگونه که در سال 78 با کوی دانشگاه برخورد کردند و در سال 88 حادثه کهریزک را بزرگ کردند تا اصل خدشه وارد کردن بر انتخابات را زیر سئوال ببرند. لذا به نظر نگارنده لازم است تا با اینگونه جریانها که هر از چند گاهی با اقدامات خودسرانه خود ظلم به افرادی در جامعه روا می دارند و در کنار آن خوراک رسانه ای برای غرب فراهم می سازند یکبار با قاطعیت برخورد کرد چرا که این هتك حرمتی كه از آبروى نظام در برابر دیدگان مردم دنیا انجام می گیرد را نباید نادیده و گرفت و از آن اغماض کرد.

۱۳۹۱/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...