نسخه چاپی

تشكیل كارگروه رفع مشكلات اقتصادی كشور با حضور منتخبان مجلس یازدهم

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: یك مجموعه چند ده نفری از اقتصاددانان جوان مشكلات اقتصادی كشور را احصا كرده و اكنون بر روی راه‌حل‌ها كار می‌كنند.


به گزارش نما، مجتبی رضاخواه منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد اولویت‌ برنامه‌های خود در مجلس یازدهم اظهار داشت: ما دو اولویت در مجلس یازدهم داریم، نخست این است که باید رفتار نمایندگان مجلس در چارچوب مشخصی کنترل شود تا کارکرد نمایندگان مجلس در جهت منافع مردم و نظام باشد که برای اینکار دو قانون شافیت آرای نمایندگان مجلس و قانون مدیریت تعارض منافع، در نظر گرفته شده است.

اخبار سیاسی - وی افزود: کارکرد قانون شفافیت آرای نمایندگان مشخص است و عموم مردم از تصمیمات نمایندگان مطلع خواهند شد، فلذا نمایندگان با دقت بیشتری تصمیم خواهند گرفت. اهمیت قانون مدیریت تعارض منافع از این جهت است که اگر مسئول یا نماینده مجلسی تصمیمی می‌گیرد نباید به نفع خود، اقوام، دوستان و هم حزبی‌های خودش باشد. این دو قانون کمک می کنند که نمایندگان مجلس بر روی وظیفه خود متمرکز شده و از قدرت خود سوء استفاده نکنند.

رضاخواه افزود: اولویت اقتصادی مهمترین اولویت کشور است و برای این موضوع یک مجموعه چند ده نفری از اقتصاد دانان جوان مشکلات اقتصادی کشور را احصا کرده و اکنون بر روی راه‌حل‌ها کار می‌کنند.

منتخب مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: در این تیم اقتصادی به غیر از اینجانب، آقایان خاندوزی، ایزدخواه، توانگر، نادران و شریعتی نیز حضور دارند، و چند ده نخبه و اقتصاددان در تهیه برنامه‌ها کمک می‌کنند.

وی افزود: این تیم بنا دارد برنامه‌ها را از اکنون در قالب برنامه‌های یکساله و برنامه‌های سه ساله تدوین کند تا دست پر به مجلس برویم و این برنامه‌ها مسائل اساسی اقتصادی همچون مالیات، بودجه، اقتصاد دیجیتال و ... را شامل می‌شود.


۱۳۹۸/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...