نسخه چاپی

فاطمه رهبر:

در حال ساختن كلید واژه‌های فتنه جدید هستند

عکس خبري -در حال ساختن کليد واژه‌هاي فتنه جديد هستند

همان طوری كه می‌دانید ماه محرم یادآور خاطره رسالت خونینی است كه با گذشت قرن‌ها تازه‌تر و هر روز نوتر جلوه می‌كند.

فاطمه رهبر در روز چهارشنبه در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: همان طوری که می‌دانید ماه محرم یادآور خاطره رسالت خونینی است که با گذشت قرن‌ها تازه‌تر و هر روز نوتر جلوه می‌کند.
وی افزود: خونی که پس از گذشت بیش از 14 قرن همچنان می‌جوشد و در عاشورای هر سال فوران می‌کند.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: عاشورا خاطره جانبازی رهبری الهی، جهاد مقدس فرزند اسلام و فرزند قرآن و توحید است که حضرت امام (ره) فرمودند: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و شهادت سیدالشهدا مکتب را زنده کرد».
رهبر تصریح کرد: زنده نگه داشتن عاشورا یک مسئله بسیار مهم سیاسی و عبادی است و حضرت امام (ره) فرمودند که ملت بزرگ ما باید خاطره عاشورا را با موازین اسلامی هر چه باشکوه‌تر حفظ کنند.
وی با بیان اینکه ما از اماممان آموخته‌ایم که عاشورا باید حفظ شود، ادامه داد: این در حالی است که در عاشورای سال 1388 هجری شمسی مدعیان دروغین اصلاحات با نمادهای سبز رنگ، دست به هتک حرمت به روز عاشورا، هیئت‌های مذهبی، مساجد و اموال عمومی و خصوصی کشور با سنگ‌پراکنی به عزاداران و نمازگزاران حسینی و اهانت به مقدسات و ده‌ها خیانت دیگر زدند.
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس بیان داشت: هم اکنون آنها با گذشت حدود 4 سال به فکر پاکسازی اتفاقات فتنه 88 و سهل‌سازی آن اتفاقات افتاده‌اند و با مطالبه‌گری از نظام برای حضور مجدد در صحنه برای جمهوری اسلامی شرط و شروط تعیین می‌کنند.
وی اضافه کرد: آنها با بیان شروطی از جمله برگزاری انتخابات آزاد، تضمین در زمینه برگزاری عادلانه انتخابات و عدم حذف نیروهایشان در حال ساختن کلید واژه‌های فتنه جدید هستند و حضور در انتخابات آتی را حق مسلم خود می‌دانند.
نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: آنها چه دلخوش، پیروزی در انتخابات آتی را برای خود پیش‌گویی می‌کنند و صد البته اتفاقات فتنه 88 و راه‌اندازی کودتای نرم را که نقش ستون پنجم مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و انگلیس را بی‌پروا بر عهده داشتند را به یادشان خواهیم آورد.
رهبر گفت: آنها باید بدانند که اصولگرایان با هر اختلاف سلیقه، در عمل سربازان جان بر کف این نظام ولایی و گوش به فرمان مقام عظمای ولایت بوده و اجازه نخواهند داد تا فتنه دیگری شکل گیرد.
وی با بیان اینکه مردم فهیم ولایتمدار اجازه بازگشت مجدد به مدعیان اصلاحات را نخواهند داد، تصریح کرد: گویا آنها حماسه 9 دی را فراموش کرده‌اند، بدون تردید استکبار جهانی بعد از گذشت 34 سال از عمر پربرکت جمهوری اسلامی ایران به خوبی فهمیده است که دیگر نمی‌تواند حریف این ابرقدرت‌ منطقه شود و این در حالی است که بحران‌سازی از هر مسئله توسط رسانه‌های ضد انقلاب و غفلت برخی از داخل با هدف بسترسازی برای ایجاد اختلاف در آستانه انتخابات در سایه‌ای از مردم‌نمایی پوشیده شده است.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: در این راستا مسئولان به ویژه سران قوا به وظیفه‌شناسی و درک شرایط اهداف کنونی بیش از پیش به کار و تلاش بپردازند، چراکه کم توجهی برخی از مسئولان اجرایی به مسائل معیشتی و اقتصادی مردم، نادیده گرفتن مشکلات فرهنگی، عدم اجرای قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با همکاری 25 وزارتخانه‌ کشور و نهادهای انقلاب، عدم توجه به اشتغال، ازدواج، مسکن جوانان، عدم اهتمام جدی در جهت تقویت و ارتقای امید در بین افراد جامعه از جمله مباحث مهم و ضروری کشور و این مطالبه به حق مردم است.
وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده مجلس بیان داشت: شایان ذکر است که در دور دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بیش از 70 مصوبه در امور زنان و خانواده به تصویب رسید و طی این سال‌ها تعدادی از نمایندگان بارها درخواست اجرایی شدن برخی از این مصوبات را داشته‌اند.
رهبر اجرایی شدن قانون منشور حقوق مسئولیت‌های زنان در عرصه‌های مختلف، اصلاح ساختار اشتغال زنان، ساماندهی وضعیت شغلی زنان، پاره وقت کردن اختیاری زنان شاغل متناسب با مسئولیت‌های فردی و اجتماعی، تسریع در امر بیمه زنان خانه‌دار، اجرایی شدن اهداف قانون ساماندهی مد و لباس و اجرایی شدن قانون تسهیل ازدواج زنان را از جمله موارد برای اجرایی شدن عنوان کرد.
وی با اشاره به طرح سؤال برخی از نمایندگان از رئیس جمهور گفت: این موضوع باید در فضای آرام و به دور از تنش برگزار شود تا فرصتی برای ایجاد همدلی بیشتر نمایندگان و دولت با ارائه پاسخ‌ و بیان دیدگاه‌های تخصصی و کارشناسی شود نه اینکه این طرح به اثری از اختلاف و کشیدن آن به میان مردم مبدل شود.
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس ادامه داد: اینگونه است که با اتکال به خداوند، تدابیر مقام معظم رهبری، تلاش مسئولان و حمایت و پشتیبانی مردم ثابت خواهیم کرد که ایران اسلامی با قدرت هر چه تمام‌تر از مشکلات تحریم‌ عبور خواهد کرد و مثال «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» محقق شود.
رهبر اضافه کرد: در حال حاضر فراکسیون زنان و خانواده مجلس تمام توان خود در تصویب و اجرای نظارت بر اجرای ماده 230 برنامه توسعه، نظارت بر اجرای ماده 220 هفت برنامه، بررسی ایرادات ماهوی و مشکلات و اجرای قوانین و مقررات مربوط به زنان و خانواده، ایجاد زمینه کار‌آفرینی و توانمندی آنها، تلاش در جهت افزایش تعداد نمایندگان زن در دوره‌های آتی مجلس شورای اسلامی، پیگیری هر چه کارآمد شدن شورای عالی زنان، راه‌اندازی شورای عالی بانوان در مرکز پژوهش‌های مجلس، تلاش در جهت تصویب موارد متعدد از سیاست‌های ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی که شأن قانونگذاری دارد، به‌کارگیری و اشتغال خواهران فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه کشور را دستور کار دارد.
نماینده تهران در پایان یادآور شد: با وجود اقدامات خوب عمرانی، شهری، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رفاهی که در شهر تهران صورت گرفته، اما هنوز با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم که نمایندگان این حوزه انتخابیه باید به منظور کاهش مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند.

۱۳۹۱/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...