نسخه چاپی

افشاردوست: تیم ملی والیبال باید ایزوله شود

دبیر اسبق فدراسیون والیبال پس از تعطیلی لیگ برتر والیبال با تاكید بر اینكه مسئولان باید به فكر تیم ملی باشند، گفت: منافع بازیكنان و مربیان نباید توسط باشگاه‌ها از بین برود.

به گزارش نما، محمود افشاردوست درباره تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر والیبال به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: امیدوارم هر چه سریع‌تر این ویروس ریشه‌کن شود. مردم و شهرهایی که به نوعی به آن آلوده شده‌اند، سلامتی خود را به دست آورند. این تصمیم کلان است و مقامات بالادستی خط‌مشی اصلی را صادر می‌کنند. وزارت ورزش تعیین کرده که مسابقات به تعلیق درآید و فدراسیون‌ها نیز تصمیم‌گیری می‌کنند. به نظر می‌رسد که تعطیلی مسابقات عاقلانه باشد.

دبیر اسبق فدراسیون والیبال در ادامه تأکید کرد: ذات ورزش رویکرد سلامتی دارد و سلامت بازیکنان، هواداران، کارکنان، اهالی رسانه و … مهم است. طبیعی است که برای حفظ سلامت جامعه، این مسابقات تعطیل شود.

افشاردوست درباره تبعات ۵۰ روز تعطیلی مسابقات لیگ برتر والیبال نیز گفت: در آن مقطع داورزنی به تازگی وارد فدراسیون والیبال شده بود که بحث کرونا مطرح نبود. کسی تصور نمی‌کرد که ویروسی در ادامه، مسابقات را به تعویق بیندازد. آن زمان هدف، صعود تیم ملی به المپیک توکیو بود البته با توجه به غیبت ژاپن به سبب میزبانی‌اش در المپیک، پیش‌بینی می‌شد که تیم ملی جواز حضور به المپیک را کسب خواهد کرد. به هر حال، در آن دوره تیم ملی در اولویت قرار داشت و تمام هدف بر این بود که والیبال ایران برای دومین‌بار راهی المپیک شود. در آن زمان هم می‌توانستیم نظر کارشناسان را جویا شویم.

وی ادامه داد: به دلیل آنکه من در فدراسیون حضور ندارم، در بطن کار نیستم و اطلاعات زیادی از تصمیمات ندارم. ضرورت تصمیم‌گیری درست و عادلانه بود. شاید اولویت داشت که بررسی بیشتری در این باره صورت می‌گرفت.

کارشناس والیبال اظهار داشت: طبیعی است زمانی که درباره باشگاه‌ها تصمیمی گرفته می‌شود، باید مدیران عامل و مربیان در آن جلسه حضور داشته باشند. همچنین زمانی که درباره منافع تیم ملی صحبت می‌شود، در کنار مربیان باید شورای فنی فدراسیون نیز حضور داشته باشد و در نهایت بحث هیئت رئیسه فدراسیون مهم است. هر چه در جلسات بتوان راهکارهای بیشتری را جویا شد، قطعاً تصمیمی بهتر گرفته می‌شود. حال که رقابت‌های لیگ برتر والیبال به دلیل ویروس لغو شده، نباید منافع بازیکنان و مربیان توسط باشگاه‌ها از بین برود. فدراسیون، باشگاه‌ها را ببیند و رسیدگی‌های لازم را انجام دهد.

افشاردوست در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر والیبال و سال مهم والیبال در آینده، فدراسیون چه راهکاری باید بیاندیشد که تیم ملی متضرر نشود؟ گفت: ابتدا همه چیز به خود بازیکنان برمی‌گردد البته آنها بازیکنان حرفه‌ای هستند. اگر مدعی هستیم که والیبال ایران جزو تیم‌های خوب دنیا است، باید بازیکنانمان حرفه‌ای عمل کنند. ورزشکاران باید شرایط بدنی خود را حفظ کنند؛ طبیعی است که پس از تعطیلی مسابقات، چند روز استراحت و ریکاوری داشته باشند اما در ادامه باید تمرینات خود را پیگیری کنند.

وی بیان کرد: الزاماً قرار نیست بیرون از منزل تمرینات خود را داشته باشند. آنها در منزل نیز می‌توانند آمادگی خود را حفظ کنند که توان عضلانی‌شان از بین نرود.

دبیر اسبق فدراسیون والیبال در ادامه به فدراسیون اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود، فدراسیون می‌تواند تیم ملی را ایزوله کند و خوابگاه‌ها و مکان حضور بازیکنان را ضدعفونی کند. می‌توانیم با چنین شرایطی، اردوهای تیم ملی را برگزار کنیم به شرط آنکه پشتیبانی‌های لازم انجام شود. ما سال مهم و سختی را در پیش داریم. باید از امروز برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم تا تیم ملی متضر نشود.

افشاردوست در پایان گفت: با توجه به قرعه تیم ملی در المپیک، نحوه آماده‌سازی ملی‌پوشان باید از نظر پیک اوج جسمی، روحی، روانی و انگیزشی، متصل به المپیک ۲۰۲۰ شود. باید برنامه‌ریزی دقیق و روزانه‌ای داشته باشیم تا در ادامه آن را عملیاتی کنیم و تیم ملی به مشکل برنخورد.
منبع: مهر

۱۳۹۸/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...