نسخه چاپی

چكش‌كاری یارانه در مجلس ادامه دارد

عکس خبري -چکش‌کاري يارانه در مجلس ادامه دارد

اعضای كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مصوبه اول خود تصمیم به ادغام یارانه نقدی و سبد حمایت معیشتی گرفتند، اما روز گذشته پیشنهاد دولت را پذیرفتند و این دو (یارانه نقدی و یارانه معیشتی) را جدا كردند.

 به گزارش نما،در طی این سال‌ها تبصره 14لایحه بودجه، یکی از چالش‌های مهم بین دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده است. به گونه‌ای که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه سال آینده و در مصوبه اول پرداخت یارانه نقدی را پس از 10سال تغییر داد و اعلام کرد که قرار است 27هزار تومان به مبلغ مصوب (45هزار و 500تومان) به عنوان سبد حمایت معیشتی اضافه و در مجموع 72500تومان برای هر نفر واریز شود.

این افزایش با مخالفت دولت همراه بود و سخنگوی لایحه بودجه 1399در آن بازه زمانی در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با تصمیم کمیسیون تلفیق 18میلیون نفری که براساس شاخص‌های وزارت رفاه نیازی به سبد حمایت معیشتی ندارند 27هزار تومان بیشتر یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

«مژگان خانلو» گفت: همواره در تبصره 14لایحه بودجه عنوان می‌شود که سه دهک درآمدی بالای جامعه باید حذف شود، اما با تصمیم اعضای کمیسیون دیگر شاهد این اتفاق نخواهیم بود.

اما روز گذشته کمیسیون تلفیق طی بررسی مجدد لایحه بودجه سال آینده پس از رد کلیات آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، تبصره 14را دوباره اصلاح و مقرر کرد پرداخت یارانه نقدی همانند امسال اجرا شود و ادغامی صورت نگیرد.

«حسین قوامی» سخنگوی کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد در سال 99به 78میلیون نفر یارانه 45هزار تومانی و به 60میلیون نفر نیز یارانه معیشتی پرداخت شود.

وی افزود: وزارت رفاه مکلف شد که بانک‌های اطلاعاتی خود را اصلاح کند تا کسانی که به یارانه معیشتی نیاز دارند از این کمک معیشتی برخوردار شوند.

منبع آریا

۱۳۹۸/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...