نسخه چاپی

پشت پا زدن به شرط گذاری ناكام خاتمی!

یك عضو مجمع روحانیون اعلام كرد: اینكه گفته شود زندانیان باید آزاد شوند تا ما در انتخابات شركت كنیم، درست نیست.

به گزارش نما، کیهان نوشت: مجيد انصاري در گفت و گو با روزنامه زنجيره اي اعتماد تصريح كرد: اينكه گفته شود زندانيان بايد آزاد شوند تا ما در انتخابات شركت كنيم هيچ الزام و شرطي بين اين دو مساله وجود نداشته و ندارد. آقاي خاتمي بيشترين تلاش را در اين زمينه داشته اند و چوب اين تلاش را هم ايشان خورده و هم ما مي خوريم. حتما از جناب آقاي ميرحسين موسوي و آقاي كروبي بايد رفع حصر شود و اين مطالبه جدي و دائمي اصلاح طلبان است.

اما معناي اين مطالبه اين نيست كه اگر اينها محقق نشد ما تمام حقوق سياسي ديگري كه در نظام داريم را ناديده بگيريم و صرف نظر كنيم و انتخابات را داوطلبانه به رقيب واگذار كنيم و بگوييم كه چون حصر و حبس وجود داشته است ما نيامده ايم. اين يك نارسايي است...


در حالي كه برخي محافل اصلاح طلب مي كوشند خود را بي ميل به انتخابات نشان دهند، انصاري گفته است: ما به هيچ عنوان در انتظار چراغ سبز حاكميت نبوده و نيستيم. چراغ را ما بايد سبز كنيم.

وي با اين حال نه درباره انفعال طيف متبوع خود در انتخابات مجلس توضيح روشني ارائه كرد و نه درباره رفتارهاي ساختارشكنانه و ضدانقلابي فتنه گران همسو با اصلاح طلبان در فتنه سال 88 موضع گرفت. انصاري البته اين را هم گفت كه دوم خرداد76 ديگر تكرار نخواهد شد و «آقايان راه هاي جلوگيري از غافلگيري را ياد گرفته اند».


وي بدون مرزبندي روشن با آشوبگراني كه در فتنه 88 اقدام به هتاكي عليه امام حسين(ع)، جمهوري اسلامي و امام و رهبري كردند، خواستار آشتي ملي شد و افزود: در جلسات بسيار زيادي شاهد هستيم كه دوستان اصولگرا و اصلاح طلب كه به هر دليلي يكديگر را ديده اند و سر يك ميز نشسته اند در تحليل شرايط كشور و شناسايي تهديدات بالقوه و بالفعل داخلي و خارجي و ارائه راه حل ها حدود 90 درصد مشابه يكديگر سخن مي گويند. حتي در برخي از موارد مي بينم كه اصولگرايان از اصلاح طلبان تندتر حرف مي زنند.

اصولگرايان و اصلاح طلبان در يك مقطع زماني گرفتار رفتارهاي ساختگي عناصر افراطي شدند كه اينها آتش بيار معركه بودند تا بين دو جناح سياسي اختلاف اساسي بيندازند. اما در حال حاضر كه كشور در شرايط خاصي قرار گرفته است بسياري از اصلاح طلبان و اصولگرايان واقعي با حفظ مواضع اصولي خودشان در موضوعات مختلف و اختلاف نظرهايي كه درباره شيوه هاي اجرايي دارند درباره رفع خطرات و برگزاري انتخابات درست، اداره عاقلانه كشور، حرف مشترك دارند.


برخلاف اظهارات اخير مجيد انصاري، طيف اصلاح طلب هرگز-به جز استثناهايي- حاضر نشده اند با فتنه گران و عناصر منحرف مرزبندي اصولي صريحي را اعلام و اعمال كنند در حالي كه اصولگرايان نوعاً كوشيده اند با افراطيون و عناصر منحرف اين مرزبندي ها را اعلام و اعمال كنند و اين تفاوت اصلي اصولگرايان با مدعيان اصلاح طلبي است.


پايگاه اينترنتي رجانيوز درباره سخنان اخير عضو مجمع روحانيون نوشت: مجمع روحانيون مبارز بعد از شورش هاي مشكوك تهران در 25 و 26 خرداد 88، اقدام به انتشار بيانيه اي كرد كه طي آن از هواداران موسوي و كروبي خواسته شده بود تا در 30 خرداد 88 با حضور در كف خيابان، پروژه ابطال انتخابات را پيگيري كنند، مساله اي كه رهبر معظم انقلاب در 29 خرداد و در نماز جمعه تاريخي تهران بر آن خط بطلان كشيدند و از همه گروه ها و افراد خواستند تا اگر هم اعتراضي به نتيجه انتخابات دارند، از طريق قانوني پيگيري كنند اما در عمل اتفاق ديگري افتاد و اين گروه تنها ساعاتي مانده به بعدازظهر روز 30 خرداد، از پس گرفتن فراخوان خود براي حضور در خيابان خبر داد و اين در حالي بود جداي از حضور تعدادي از فريب خوردگان در خيابان آزادي، تعداد قابل توجهي از عناصر مسلح ضمن حضور در حدفاصل ميدان انقلاب تا آزادي، افتضاح روز 30 خرداد 88 را رقم زدند

۱۳۹۱/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...