نسخه چاپی

اصلاح‌طلبان حذف دموكراتیك شدند

پس از رأی معنادار مردم تهران به لیست سرشناس اصلاح‌طلبان كه آرای سرلیست آن‌ها از ۶۰ هزار رأی فراتر نرفت، انتظار طبیعی این بود كه اصلاح‌طلبان به آسیب‌شناسی رفتار و عملكرد خود طی شش سال گذشته بپردازند، اما آن‌ها به روال همیشگی به وارونه نمایی واقعیات رو آورده‌اند.

به گزارش نما پس از رأی معنادار مردم تهران به لیست سرشناس اصلاح‌طلبان که آرای سرلیست آن‌ها از ۶۰ هزار رأی فراتر نرفت، انتظار طبیعی این بود که اصلاح‌طلبان به آسیب‌شناسی رفتار و عملکرد خود طی شش سال گذشته بپردازند، اما آن‌ها به روال همیشگی به وارونه نمایی واقعیات رو آورده‌اند.

علی صوفی، وزیر تعاون دولت اصلاحات و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در زمره اصلاح‌طلبانی است که به فرافکنی از این شکست رو آورده است. صوفی در گفتگو با روزنامه اعتماد مدعی شده است: «مشارکت پایین، ربطی به اصلاح‌طلبان نداشت بلکه مردم اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را که به نوعی دست‌اندرکار حکومت هستند، مقصر می‌دانند. به هر حال با این پیش‌بینی‌ای که از فضای سرد انتخابات وجود داشت، بسیاری از اصلاح‌طلبان به رغم فراخوانی که داده شد و خواهش آقای خاتمی، متأسفانه حاضر به نام‌نویسی و اعلام کاندیداتوری نشده و آن تعدادی هم که آمدند به لطف شورای نگهبان رد صلاحیت شدند».

صوفی بدون اشاره به لیست اصلاح‌طلبان در تهران که مورد حمایت احزاب زیادی از درون اصلاح‌طلبان بود و در دیگر حوزه‌های انتخابیه نیز به اذعان وزیر کشور رقابت دایر بود گفته است: «اگر اصلاح‌طلبان کنار گذاشته نمی‌شدند، شاید می‌توانستند اوضاع را تا حدی تعدیل کنند و صدای مردم باشند. اما با حذف اصلاح‌طلبان دیگر مردم امیدی به بهبود وضع خود ندارند؛ همچنین یأس و ناامیدی هم بیشتر می‌شود. این ناامیدی زمینه خطرناکی را به وجود می‌آورد که معلوم نیست به چه شکلی درخواهد آمد. همچنین شکاف دولت و ملت عمیق‌تر می‌شود». این ادعا‌ها در شرایطی است که طی شش سال گذشته دولت در اختیار اصلاح‌طلبان بوده و فراکسیون امید مجلس هم هیچ عملکرد قابل دفاعی نداشته است. بنابراین باید گفت راز کاهش مشارکت مردم را در همین نکته جست‌وجو کرد که ملت از دولت و مجلس ناراضی بودند. در واقع، وضع موجود اقتصادی کشور محصول حضور و عملکرد اصلاح‌طلبان در قدرت است. اصلاح‌طلبان دریافته‌اند که هیچ طرح و برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند، از این رو، پس از شکست مطلق در انتخابات مجلس، با تمام توان مشغول ناامیدسازی جامعه هستند.
منبع: روزنامه جوان

۱۳۹۸/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...