نسخه چاپی

تماس تلفنی اوباما با مرسی درباره تحولات غزه

خبرگزاری رویترز از تماس تلفنی رئیس جمهور آمریكا با رئیس جمهور مصر درباره تحولات غزه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که اوباما در تماس تلفنی جداگانه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و محمد مرسی رئیس جمهور مصر از آنها خواسته است که آرامش در غزه را برقرار کنند.

کاخ سفید اعلام کرد که اوباما و مرسی در این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت آرامش اوضاع در نوار غزه توافق کردند.

خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه کاخ سفید اعلام کرد که اوباما در گفت‌وگو با مرسی شلیک موشک‌ها از غزه به اسرائیل را محکوم کرده و بر حق اسرائیل در دفاع از خود تاکید کرده است.

تماس تلفنی اوباما با مرسی در پی تشدید درگیری ها در غزه و نیز تصمیم مصر برای فراخواندن سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره صورت گرفت.

سفیر رژیم صهیونیستی در پی تصمیم مصر برای فراخواندن وی در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی، قاهره را ترک کرد.

رئیس جمهور مصر از نماینده سازمان ملل خواسته بود تا شورای امنیت سازمان ملل نشستی فوری برای بررسی حمله اسرائیل به نوار غزه برگزار کند.

شمار زیادی از مردم مصر نیز با تجمع و راهپیمایی در میدان "طلعت حرب " در مرکز قاهره و سر دادن شعارهایی در محکومیت این اقدام، بازگرداندن سفیر مصر از اراضی اشغالی را خواستار شدند.

همچنین کاخ سفید اعلام کرد که اوباما و نتانیاهو توافق کردند که حماس باید به حملات خود علیه اسرائیل برای جلوگیری از تشدید تنش در غزه پایان بدهد.

این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا، از حمایت های واشنگتن از حمله اسرائیل به نوار غزه تشکر کرد.

از سوی دیگر شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در پی حمله گسترده این رژیم به نوار غزه با بارک اوباما رئیس رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی صحبت کرد.

پرز در این تماس تلفنی که به نظر کارشناسان برای هماهنگی‌های بیشتر در زمینه ادامه عملیات نظامی در غزه است، با اشاره به ترور احمد الجعبری فرمانده نظامی جنبش حماس به اوباما گفت که اسرائیل یکی از بزرگترین تروریست‌ها را از بین برد.

۱۳۹۱/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...