نسخه چاپی

دولت اراده‌ای برای مبارزه با زنجیره فاسد توزیع در كشور ندارد

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: دولت به راحتی می‌تواند با فساد موجود در زنجیره توزیع كالا در كشور مقابله و مبارزه كند اما اراده‌ای برای این كار ندارد.


به گزارش نما، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتکار لوازم بهداشتی توسط عده‌ای از سودجویان گفت: زنجیره توزیع کالا در کشور یک زنجیره فاسد است و اینکه ما هرازچندگاهی بیاییم مصاحبه کنیم و بگوییم با احتکار فلان کالا باید مقابله شود فایده‌ای ندارد امری تکراری است.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: همانطور که گفتم زنجیره توزیع کالا در کشور یک زنجیره فاسد است و عده‌ای سوداگر هستند که هر وقت نیازی به یک کالای خاص در کشور ایجاد می‌شود آن را احتکار می‌کنند و مشکلاتی را برای مردم و کشور به وجود می‌آورند و این معدود به یک زمان خاص نیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: خب مگر در کشورمان تعزیرات نداریم؟ مگر قوه قضائیه قوانین خود را ندارد؟ خب برای مقابله با سوداگران و محتکران کار کنند.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌هایی که باید به مقابله با فساد در زنجیره توزیع کالا بپردازد دولت است که هیچ اراده‌ای برای این کار ندارد.

وی افزود: دولت به راحتی می‌تواند این افراد را شناسایی کند با ابزاری که در اختیار دارد می‌تواند منشأ گردش مالی افراد را شناسایی کرده و وقتی گردش مالی افرادی به یکباره افزایش می‌یابد آنها را تحت نظر قرار داده و با آنها برخورد کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: اینکه ما کشوری با مساحت یک میلیون و 800 هزار کیلومتری را بگردیم و 4 انبار کالای احتکار شده را پیدا کنیم مثل این است که در انبار کاه دنبال یک سوزن بگردیم که کار خاصی در این زمینه انجام نمی‌شود.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: ما عادت کرده‌ایم فقط عملیات روانی انجام دهیم و هر وقت کالایی گران می‌شود 4 انبار را پیدا کنیم و آنها را پملب کنیم و به مردم نشان دهیم اما هیچ وقت منشأ این کارها و افراد فاسدی که در زنجیره توزیع کالا وجود دارند شناسایی و دستگیر نمی‌شوند.

وی در پایان گفت: افراد فاسد در زنجیره توزیع کالا یک روز باعث افزایش قیمت خودرو می‌شوند یک روز باعث افزایش قیمت شیر و یک روز هم باعث افزایش قیمت لوازم بهداشتی و وقتی که کالایی به علت احتکار گران می‌شود ما اقدام به بستن 4 انبار کنیم و بعد هم که تب و تاب کار خوابید و اوضاع آرام شد کاری نداشته باشیم نمی‌تواند در مبارزه با محتکرین مؤثر باشد.

۱۳۹۸/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...