نسخه چاپی

اختصاصی نما:

توافق آمریكا و طالبان؛ذلت بار است

عکس خبري -توافق آمريکا و طالبان؛ذلت بار است

این توافقنامه ذلت آور برای آمریكا است. جنگ و درگیری در افغانستان را به پایان نمی رساند. آیا آمریكا تا این حد دچار بحران است كه صلح را در افغانستان از طالبان گدایی می كند؟

محمد رضا حاجی- آمریکا عامل تولد طالبان است در زمان بی نظیر بوتو آنها کمک کردند تا طالبان در افغانستان به حکومت رسید.
اما بعد از این سیاست احساس ضرر کردند طالبان نیز تجربه حکومت نداشتند و نتوانستند رضایت مردم را به دست آورند.
بعد آمریکایی ها مجبور شدند بخش به شدت افراطی طالبان را مورد حملات حتی هوایی قرار دهند و هزاران سرباز و افسر آمریکایی را به افغانستان بفرستند و میلیاردها دلار خرج کنند بدون این که فایده ای برای آنها داشته باشد.
اکنون دوباره آمریکایی‌ها در صحنه منطقه غرب آسیا به سراغ طالبان آمده‌اند. آنها با طالبان وارد مذاکره و سازش شده‌اند و این گروه را که قبلاً تروریست می‌نامیدند طرف توافقنامه خود قرار داده اند در حالی که این گروه رسمیت حقوقی و قانونی ندارد.
دولت افغانستان دولتی رسمی است و طالبان یک گروه که ۴۰ درصد از خاک افغانستان را در اختیار دارد ولی مورد قبول دولت رسمی افغانستان نمی باشد. حالا ابر قدرت! آمریکا در کشوری کوچک با یک گروه شورشی سر میز توافق نشسته است و ترامپ رئیس جمهور ابر قدرت نظامی آمریکا و ناتو به طالبان تعهد کتبی داده است که ۱۲ هزار سرباز و نیروی آمریکایی را از افغانستان بیرون می برد و در مقابل آمریکا حدود پنج هزار نیروی طالبان را که در زندان هستند از دولت افغانستان بخواهد که آنها را آزاد کنند.
این توافقنامه ذلت آور برای آمریکا است. جنگ و درگیری در افغانستان را به پایان نمی رساند. آیا آمریکا تا این حد دچار بحران است که صلح را در افغانستان از طالبان گدایی می کند؟

۱۳۹۸/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...