نسخه چاپی

اختصاصی نما:

چرا پایگاه رای اصلاح‌طلبان دچار یأس سیاسی شد؟

عکس خبري -چرا پايگاه راي اصلاح‌طلبان دچار يأس سياسي شد؟

در انتخابات دوم اسفند جریان اصلاح طلبی به شدت آسیب دید یا آسیب دیدگی شدید او آشكار شد.

رضا حقیقتی- در انتخابات دوم اسفند جریان اصلاح طلبی به شدت آسیب دید یا آسیب دیدگی شدید او آشکار شد. آنها با انتخاب آقای مجید انصاری به عنوان یک روحانی با سابقه نمایندگی مجلس و سوابق دیگر و داشتن پشتوانه گروهی در کرمان و عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام و موارد دیگر امیدوار بودند که وی بتواند رای خوبی در تهران بیاورد و در مجلس محوری برای اصلاح طلبان شود.
گفته می شود برای این که آراء وی کاهش نیابد خواسته شده بود که رئیس دولت اصلاحات در حمایت از او سخنی نگویند که نگفت اما رای ۶۹ هزار نفری وی در تهران و رتبه سی و هفتم شدن او ضربه ی جدی برای جریان اصلاحات دوم خردادی بود.
اصلاح طلبان پس از عدم توجه مردم به نامزد اصلاحات پس از دولت اصلاحات و افتضاح و رسوایی میرحسین موسوی در انتخابات بعدی در جریان فتنه ۸۸ ، در انتخاب آقای دکتر روحانی چهره ای را آوردند که مشهور به اصلاح طلب اعتدالی شد با اینکه وی سابقه اصلاح طلبی نداشت. اصلاح طلبان اعتدالی و بعد شورای شهر اصلاحات و شهرداری اصلاح طلبان آن چنان توده مردم را از اصلاحات و اصلاح طلبی بیزار و متنفر کرد که در انتخابات مجلس یازدهم در سراسر کشور فقط ۱۹ نفر اصلاح طلب رای آوردند یعنی ۶ درصد مجلس و در تهران چهره شاخص آنها آقای مجید انصاری زیر ۴ درصد آرا مردم تهران را کسب کرده است.
ضربه سنگین آنها را گیج کرده و نمی دانند چه بگویند؟ یکی از سران آنها با عصبانیت انتخابات را بدون رقابت دانسته و عصبانیت و نگرانی خود را در تحلیل نشان داده است تا بقیه چه بگویند؟

۱۳۹۸/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...