نسخه چاپی

توضیح هاشمی درباره طرح دولت‌وحدت‌ملی

هاشمی رفسنجانی با بیان اینكه «طرح دولت وحدت ملی باید در یك مجموعه كلی مورد بحث قرار گیرد»، افزود: برای اجرای این طرح باید از مجموعه اقداماتی كه ما را از وضع نامساعد فعلی در عرصه بین‌الملل و داخل خارج كند، بهره گرفت. وی اضافه كرد: البته نسخه كوچك این طرح، همان بود كه ما در دولت بعد از جنگ انجام دادیم.

به گزارش نما، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با انتخاب تاکید کرد: در حال حاضر مشکل اصلی با خارجی‌هاست. در زمان جنگ هم اوضاع همینطور بود. ما اولویت را دادیم به اصلاح روابط خارجی و از قطعنامه شروع کردیم. در آن مذاکرات طرف مقابل هم متوجه شد که با یک جريان منطقی در ایران روبه‌رو است. البته خوب هم با ما همکاری کردند. آیت‌الله هاشمی ادامه داد: در آن دوره در عرصه داخل هم اختلافات تشدید شده بود. راهکار من این بود که دولتی تشکیل دهیم که ترکیبی از جناح‌های موثر انقلاب (محافظه‌کاران، مستقل‌ها و رادیکال‌ها) باشد.

وی افزود: در زمانی که اکثریت مجلس در اختيار نیروهای راست بود، در مواجهه با مجلس، بنا را بر تعدیل و تفاهم گذاشتیم. وی تصریح کرد: الان هم دولت اگر ترکیبی از این مجموعه باشد، البته با قید اینکه رییس دولت روی آنها نفوذ داشته باشد، می‌توان امیدوار بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بيان اینکه «ما تا آخر 8 سال، کارمان را بدون دردسر انجام دادیم»، گفت: هم رابطه‌مان با نهادها و قوای دیگر بسيار خوب بود و هم در عرصه بین‌الملل دستاوردهای خوبی داشتیم. هاشمی افزود: در زمان رياست‌جمهوري‌ام هم کوچک‌ترین مشکلی با رهبری نداشتم و در هر موردی که دیدگاه‌هایمان متفاوت بود من ایشان را اطاعت می‌کردم.

وی با اشاره مجدد به دولت وحدت ملی افزود: من از این طرح، یک ایده آل غیرواقعی نمی‌خواهم. نظر من این است که این طرح باید با هماهنگی تمام جريان‌های موثر در انقلاب شکل بگیرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در سایر موارد هم نظر من همان است که در نمازجمعه بيان کردم و آنها را ملاک قرار دادم.

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر، اکثر طردها و برخوردها نسبت به یک جريان بوده که تعداد کمی هم نیستند.

۱۳۹۱/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...