نسخه چاپی

پاسخ منفی حماس به درخواست آمریكا برای دیدار محرمانه

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با المیادین اظهار داشت كه ما دعوت رئیس‌جمهور آمریكا برای برگزاری دیدارهای محرمانه را رد كردیم.


به گزارش نما، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در گفتگو با المیادین تاکید کرد که حماس درخواست‌های دولت آمریکا برای برگزاری دیدارهای محرمانه را رد کرده است.

اخبار بین الملل- هنیه تصریح کرد که حماس این دعوت را رد کرد؛ چرا که این جلسات در راستای منافع و داستان‌هایی است که آمریکا روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی اضافه کرد که دولت آمریکا در تلاش است تا وانمود کند که طرح موسوم به معامله‌ قرنی که وی اعلام کرده با توافق طرف‌های فلسطینی از جمله حماس بوده و بنابراین ما این دعوت را رد کردیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد که استراتژی حماس مبتنی بر ضرورت وحدت فلسطین بوده و ما برای دستیابی به چشم‌انداز وحدت فلسطین بررسی‌های زیادی انجام داده و 4 گزینه را انتخاب کردیم.

هنیه ادامه داد که گزینه اول برگزاری انتخابات عمومی٬ گزینه دوم تشکیل شورای ملی فلسطین خارج از رام‌الله است تا همه بتوانند در آن مشارکت داشته باشند٬ گزینه سوم امکان برگزاری کنفراس ملی فلسطین در قاهره و گزینه چهارم تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین بود.

اسماعیل هنیه تاکید کرد که هریک از این گزینه‌ها در هماهنگی با جنبش فتح مثبت ارزیابی می‌شود و ما آماده اقدام به اجرای آنها هستیم.

هنیه روز دوشنبه به مسکو سفر کرده و با چند تن از مسئولان روسی از جمله «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در رابطه با 3 پرونده اصلی فلسطین یعنی معامله قرن و آشتی فلسطینی و تحقق وحدت ملی و نیز روابطه دوجانبه میان فلسطین و روسیه بحث کرد.

۱۳۹۸/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...