نسخه چاپی

اعزام مشمولان سربازی به اردیبهشت ۹۹ موكول شد

سردار مهری از تغییر زمان اعزام مشمولان به خدمت سربازی خبر داد.


به گزارش نما، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار کرد: ما در هر ماه اعزام مشمولان را به خدمت سربازی داریم.

اخبار اجتماعی- رئیس سازمان وظیفه عمومی افزود: برابر قانون هر فرد ذکوری که به سن ۱۸ سال تمام می‌رسد، باید وضعیت خدمت سربازی خود را مشخص کند.

او بیان کرد: ما در سال ۹۸ هم در تاریخ نوزدهم هر ماه اعزام مشمولان به خدمت سربازی را داشتیم و هم در ماه‌های زوج به طوری که در یکم هر ماه برای کسانی که فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بودند اعزام داشتیم.

سردار مهری ادامه داد: به علت انتشار ویروس کرونا و پیشگیری از تسری آن، اعزام مشمولانی که قرار بود در ۱۹ اسفند ماه صورت گیرد به یکم و سوم اردبیهشت ماه سال آینده موکول شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: اعزام‌های یکم اردیبهشت ماه برای افراد دارای مدرک فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری و اعزام‌های سوم اردیبهشت ماه نیز برای مشمولان دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم است.

او با بیان اینکه تمام اعزام‌های مشمولان به خدمت سربازی در سال ۹۹ در یکم، دوم و سوم هر ماه انجام خواهد شد، افزود: مقرر شده این اعزام‌ها به طور آزمایشی در ۶ ماه اول سال انجام شود.

سردار مهری درباره اقدامات صورت گرفته برای ایمنی سربازان وظیفه و نیروها در مقابله با کرونا گفت: اشخاصی که می‌خواهند به خدمت سربازی اعزام شوند، ابتدا برای دریافت برگ اعزام به خدمت باید به دفاتر خدمات الکترونیکی پلیس+ ۱۰ مراجعه کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: همه مشمولان باید به پزشک معاین مراجعه کنند، اگر کسی شرایط جسمی مناسب و سالمی داشت، برگ اعزام به خدمتش تأیید و تاریخ اعزام فرد اعلام خواهد شد.

او گفت: نیرو‌های مسلح برای همه‌ مشمولان این تمهیدات را اندیشیده و در حال حاضر با توجه به شیوع این بیماری، برای پیشگیری و تسری ویروس در سطح کشور، این تصمیم گرفته شده که اعزام‌ها به تعویق افتد.

سردار مهری بیان کرد: تمهیدات پزشکی کاملا برای پیشگیری از تسری این ویروس اندیشیده شده و ما در مقعر پادگان‌هایمان مشکلی درباره این بیماری نداشتیم و این نشان می‌دهد که رعایت مسائل بهداشتی در پادگان‌ها به خوبی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه این پادگان‌ها برای مقابله و مبارزه با این ویروس آماده هستند، گفت: با توجه به اینکه تأخیر در اعزام‌ها رخ داده، همه اشخاصی که به سن مشمولیت می‌رسند باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

سردار مهری در مورد مشمولانی که ۸ سال غیبت داشتند و باید جریمه خود را پرداخت می‌کردند، گفت: اگر مشمولان غایب نتوانند تا پایان امسال جریمه خود را پرداخت کنند، حداکثر تا اردیبهشت سال ۹۹ فرصت دارند.

او گفت: در صورت تصویب قانون جدید، مشمولانی که اقساط خود را پرداخت نکرده‌اند، می‌توانند نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند، البته هنوز این قانون تصویب و ابلاغ نشده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره مهلت تعویض کارت‌های پایان خدمت گفت: تمام کارت‌های پایان خدمت باید هوشمند شوند، لذا اشخاصی که کارت‌های خود را هوشمند نکرده‌اند، باید هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

سردار مهری افزود: افرادی که کارت قدیمی دارند، با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک پلیس +۱۰ درخواست تعویض دهند.

۱۳۹۸/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...