نسخه چاپی

مجلس یازدهم خلاء‌های قانونی خصوصی‌سازی‌ها را رفع كند

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم با اشاره به واگذاری‌های ایراددار شركت‌های دولتی در طول سال‌های اخیر گفت: مجلس آتی باید خلا‌ءهای قانونی این واگذاری‌ها را رفع كند.


به گزارش نما، جعفر قادری منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم درباره اولویت‌های مجلس آتی اظهار داشت: مهمترین اولویت مجلس یازدهم باید کمک به تسهیل و رونق تولید در کشور باشد که این نگاه مستلزم رفع اشکالات قانونی و رفع خلاء‌های این حوزه است و به همین جهت نمایندگان مجلس باید به وظایف نظارتی خود در به منظور رفع موانع تولید و کمک به بهبود اشتغال کشور عمل کنند.

اخبار سیاسی - منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم تصریح کرد: درآمدهای نفتی کشورمان با توجه به تحریم‌های ظالمانه کاهش پیدا کرده است و دولت و مجلس در بودجه 99 نشان دادند که به دنبال اداره کشور با مالیات و فشار بر مردم و فعالان حوزه تولید هستند این در حالی است که ما با عدم رونق تولید مواجه هستیم. ضمن اینکه سایر منابع درآمدی دولت هم در حدی نیست که بتوان پاسخگوی هزینه‌های کشور باشد؛ کسری درآمدهای نفتی هم زیاد است.

**مالیات تورمی بدترین شکل تأمین منابع مالی درآمدی دولت

وی گفت: استقراض از بانک مرکزی یا انتشار اسناد خزانه می‌تواند منجر به رشد نقدینگی و افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت خرید مردم شود.

قادری تصریح کرد: مالیات تورمی بدترین شکل تأمین منابع مالی درآمدی دولت محسوب می‌شود و باید شرایط را طوری فراهم کنیم که تولیدکنندگان با سهولت بیشتری تولید کرده و سهم بخش دولتی را در اقتصاد کاهش دهیم ضمن اینکه دارایی‌های مازاد دولت هم باید واگذار شود.

منتخب شیراز برای مجلس یازدهم گفت: باید بکوشیم در مجلس یازدهم زمینه فعالیت بیشتر برای بخش خصوصی و غیردولتی را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه واگذاری‌های صورت گرفته که پیش از این انجام شده ایراداتی داشته است ولی باید اشکالات آن را مرتفع کنیم و واحدهای تولیدی دولتی را به هر کسی واگذار نکنیم افزود: هلدینگ‌های تخصصی که تجارب لازم را دارند بهترین مراجعی هستند که می‌توانند واحدهای تولیدی دولتی را اداره کنند لذا بهتر است این واگذاری‌ها به آنها صورت گیرد چرا که این هلدینگ‌ها مدیریت و تخصص لازم را دارند.

** شرکت‌های سهام عدالت در هلدینگ‌های تخصصی فعال شوند

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم گفت: دولت نباید در واگذاری‌ واحدهای تولیدی صرفا به قیمت بیشتر برای فروش بهتر توجه کنند چرا که طرف خریدار هم باید صلاحیت‌های لازم را داشته باشد تا اطمینان را پیدا کنیم که بعدها این واحد تولیدی تغییر کاربری پیدا نکرده و همچنان در چرخه تولید فعال باشد.

وی افزود:‌ باید به سمت شکل‌گیری هلدینگ‌های تخصصی گام برداریم و شرکت‌های زیرمجموعه سهام عدالت هم می‌توانند در این بخش فعال شوند زیرا این مجموعه‌های ریسک‌پذیر و تخصصی، توانایی خوبی برای اداره مجموعه‌های تولیدی دارند.

قادری گفت: مجلس یازدهم باید تلاش کند اقتصاد را از حالت دولتی خارج کند لذا باید به سمت توانمندسازی بخش خصوصی در اقتصادمان برویم ضمن اینکه افراط و تفریط هم در این بخش مضر است چرا که انحصار بخشی خصوصی زیان‌بارتر از بخش خصوصی است و باید بکوشیم واحدها‌ی توسعه‌ای شرایط رقابت را در کشور حفظ کرده و گرفتار انحصار نشویم.

** مجلس یازدهم رتبه ایران در بهبود فضای کسب و کار ارتقا دهد

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم اظهار داشت:‌ نهادهای عمومی کارآیی لازم را ندارند و باید به سمت و سویی بروند که از اداره واحدهای تولیدی خارج شده و فقط سهام‌داری کنند و بهتر است مدیریت را به بخش خصوصی واگذار کنند تا راندمان کار بالا برود و بتوانیم از مزایای اقتصاد غیردولتی بهره‌مند شویم.

نماینده شیراز در مجلس نهم تصریح کرد:‌ توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف کشور و مناطق متعدد باید در مجلس یازدهم پالایش شده و پتانسیل‌های آن بالفعل شود تا کشور به توسعه و پیشرفت دست پیدا کند همچنین باید موانع اداری از پیش پای تولیدکنندگان برداشته شود و بتوانیم رتبه خود را در فضای کسب و کار ارتقاء دهیم تا زمینه برای حفظ سرمایه‌های داخلی و جذب سرمایه‌های خارجی فراهم شود.

۱۳۹۸/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...