نسخه چاپی

هند اگر می‌خواهد در دنیای اسلام منزوی نشود، باید حقوق مسلمانان را محترم بداند

كشتار مسلمانان مظلوم هند را متوقف كنید

عکس خبري -کشتار مسلمانان مظلوم هند را متوقف کنيد

قانون شهروندی جدید در هند موجب می‌شود مهاجران كه معمولاً از آسیای جنوبی هستند، به جز مسلمانان، شهروند هند شوند.

این روزهای دنیای اسلام متوجه مظلومیت مردم مسلمان هند شده است. با تصویب قانون جدید تابعیت در هند که برای مسلمانان محدودیت‌هایی جدی را اجرا می‌کند، مسلمانان این کشور اعتراضات خود را علیه آن شروع کرده‌اند. اعتراضاتی که تاکنون جان ده‌ها نفر را گرفته و صدها مجروح داشته است. قانون شهروندی هند موج درگیری‌های قومیتی و مذهبی را در هند بسیار تشدید کرده و گسل قدیمی و خطرناک خشونت جمعی را در هند عمیق‌تر کرده است. این حوادث سبب شد رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به این رخداد ابراز نگرانی نمایند. در این زمینه رسانه‌های بزرگ و معتبر هند در صفحات نخست خود به بیانیه کوتاه و مهم رهبر معظم انقلاب در حمایت از مسلمانان هند اشاره کردند و آن را بازتاب دادند. رسانه بزرگ «دِ هندو» با انتشار تصویری از رهبر معظم انقلاب نوشت: «هند باید کشتار مسلمانان را پایان دهد تا در دنیای اسلام منزوی نشود و جایگاه کنونی خود را از دست ندهد.» «تایمز آو ایندیا» دیگر رسانه بزرگ هندی است که به پیام رهبر معظم انقلاب در قبال مسلمانان هندی توجه کرده است. «دِ پرینت» دیگر رسانه هندی است که با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب نوشته است: «آیت‌الله خامنه‌ای ضمن دفاع از حقوق مسلمانان هند، دولت دهلی‌نو را تهدید کرده است که اگر به وظایف خود عمل نکند در جهان اسلام منزوی خواهد شد.» «سیاست» دیگر رسانه بزرگ هندی است که پیام رهبر معظم انقلاب را پوشش داده و نوشته است: «هند اگر می‌خواهد در دنیای اسلام منزوی نشود، باید حقوق مسلمانان را محترم بداند.»
قانون شهروندی جدید در هند موجب می‌شود مهاجران که معمولاً از آسیای جنوبی هستند، به جز مسلمانان، شهروند هند شوند. نکته اصلی این قانون که بیشتر به آن اعتراض شده این است که قانون مزبور اعطای شهروندی به شش اجتماع مذهبی‌ـ قومی (هندو، سیک، بودایی، آیین جین، پارسی‌ها و مسیحیانی) را تضمین می‌کند. صدها مسلمان هندی، از جمله دانشجویان، دانشگاهیان، فعالان حقوق بشر و جامعه مدنی به این قانون تبعیض‌آمیز اعتراض کردند، اعتراضاتی که با خشونت پلیس، به خون‌ریزی و کشته شدن بسیاری از مردم منجر شده است.
در تحلیل و ارزیابی این حوادث خونین نباید نقش رسانه‌های آمریکایی را برای پنهان نگه داشتن اشغالگری صهیونیست‌‌ها، تجاوزپیشگی سعودی‌‌ها و انحراف افکار عمومی جهانی به ویژه مسلمانان از تمرکز بر کشتار وحشیانه مسلمانان در فلسطین و یمن نادیده گرفت.

۱۳۹۸/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...