نسخه چاپی

نشست سلطانی‌فر و بهاروند برای اصلاح اساسنامه

نشست هفته گذشته حیدر بهاروند و مسعود سلطانی‌فر به این موضوع ختم شد كه وزیر ورزش و جوانان در راستای اصلاح اساسنامه در مجمع شركت نكند.


به گزارش نما، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در نامه‌هایی که طی ماه‌های اخیر به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده ایراداتی را به اساسنامه فدراسیون وارد کرده و خواستار اصلاح آن‌ها شده است. یکی از این ایرادات مهم این است که فیفا اعلام کرده حضور وزیر و معاونش در مجمع انتخاباتی قانونی نیست و این نفرات حق رای در مجمع را ندارند.

اخبار ورزشی- بعد از ذکر این نکته در نامه فیفا به فدراسیون فوتبال، روز سه شنبه گذشته نشستی بین وزیر ورزش و جوانان و حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال برگزار شد و در این نشست مسعود سلطانی فر اعلام کرد حاضر است برای اصلاح اساسنامه در انتخابات حضور نداشته باشد.

در نهایت این جمع بندی صورت گرفت که در اولین فرصت بعد از گرفتن وقت از فیفا حیدر بهاروند، ابراهیم شکوری و علی نژاد معاون وزیر ورزش راهی زوریخ شده و در خصوص اصلاح اساسنامه صحبت‌هایی را با مسئولان مربوطه انجام بدهند.

اگرچه در همان روز اقدامات اولیه برای گرفتن وقت از نمایندگان فیفا انجام شد، اما طبعا دریافت ویزا، لغو پرواز‌ها و همچنین بحث‌های امنیتی و قرنطینه بابت ویروس کرونا که در اکثر کشور‌ها انجام می‌شود باعث می‌شود که نمایندگان ایران نتوانند قبل از تاریخ مجمع با مسئولان فیفا دیدار کنند.

با این وجود جلسات بین مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش وجوانان ادامه دار خواهد بود اگرچه خود فدراسیون فوتبال با بحث عدم حضور وزیر در مجمع مخالفت کرده و در نامه رسمی به فیفا اعلام کرده وزارت ورزش حامی فدراسیون فوتبال است و بیش از نیمی از امور این فدراسیون توسط این وزارتخانه مورد حمایت قرار می‌گیرد.

به این ترتیب با وجود موافقت وزیر ورزش برای عدم شرکت در مجمع اصلاح اساسنامه در کوتاه مدت مقدور نیست مگر آنکه فیفا بیش از گذشته برای تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال پافشاری کند.

۱۳۹۸/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...