نسخه چاپی

خواننده زیرزمینی بالاخره مجوز گرفت/ كنسرتی متفاوت از بنیامین بهادری

مهمترین رویدادهای موسیقی كشور در هفته ای كه گذشت را در این گزارش بخوانید.


به گزارش نما، مهمترین رویدادهای موسیقی کشور در هفته ای که گذشت را در این گزارش بخوانید.

کنسرت مجازی بنیامین بهادری

اخبار فرهنگ و هنر - قرار بود ششم اسفند ماه بنیامین بهادری خواننده موسیقی پاپ دومین کنسرت تهران خود در سال ۹۸ را در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار کند، اما به منظور اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا تمام کنسرت‌های کشور تا نهم اسفند ماه لغو شد. با این حال این خواننده هواداران خود را غافلگیر کرد و این‌بار کنسرت خود را از راه دور و به صورت آنلاین برگزار کرد.

او در صفحه شخصی خود نوشت:

«کنسرت از راه دور

اگه خدا بخواد فردا ساعت هفت هشت یه لایو مى گذارم و چند دقیقه با هم، هماهنگ مى شیم از راه دور و از خونه هامون

این روزا آدم یاد عشق در روز قیامت میفته

وقتى روى اون دیوار مى نوشتم؛

٦ اسفند کنسرت تهران

انگار یه حسى از درونم مى گفت نمیشه.

اما نمى دونستم چطورى قراره نشه!

امیدوارم همه تون سلامت باشین

یه شبى که همه حالمون بهتر باشه مى بینیم همو و مى خونیم با هم قصه عشقمونو

مراقب خودتون و عشقتون باشید»

کنسرت‌هایی که احتمالا تا پایان سال لغو می‌شود

شنیده‌ها حاکی از آن است که دستور لغو تمامی کنسرت‌ها تا پایان سال ۹۸ ادامه خواهد داشت. چراکه هنوز ویروس کرونا ریشه کن نشده است. البته خبری که به صورت رسمی منتشر شده است، نشان می‌دهد اجرا‌های صحنه‌ای فعلا تا ۲۲ اسفند لغو شده است.

یکی از اتفاقات جالب در هفته گذشته، ادامه بلیت فروشی برخی از کنسرت‌ها با وجود انتشار خبر رسمی لغو تمامی اجرا‌های صحنه‌ای بود. این موضوع تعجب بسیاری را در پی داشت. بی تردید شیوع کرونا خسارات فراوانی را در حوزه موسیقی در پی داشته است.

آرمین زارعی اولین آهنگ مجازش را منتشر کرد

آرمین زارعی معروف به «آرمین ۲ afm» پس از سال‌ها فعالیت، اولین تک آهنگ رسمی خود را با مجوز وزارت ارشاد منتشر کرد. قطعه‌ای که آرمین زارعی منتشر کرده «رفت» نام دارد. ترانه سرایی و آهنگسازی این اثر به عهده آرمین زارعی بوده و پویا فرامرزی تنظیم کننده آن است.

آرمین زارعی از اواسط دهه ۸۰ فعالیت خود در عرصه موسیقی آغاز کرد و با انتشار پستی در فضای مجازی درباره دریافت مجوز رسمی فعالیت خود نوشت: «نمی‌دونم چجوری باید از حال و هوای این مدتی که سکوت کردم بگم...، اما خیلی مختصر بگم که این همه صبوری کردم تا با افتخار تمام بتونم یه روزی براتون همین‌جا در کشور خودم برای تمام هوادارام و هموطنام برنامه اجرا کنم. از این پس من با اسم حقیقی خودم (آرمین زارعی) ادامه فعالیت خواهم داد و در آخر که من از همون اول هم خواننده تلفیقی بودم نه رپ... پس با افتخار و با انرژی تمام از امروز به عشق تک‌تکتون، زیر نظر شرکت ترانه شرقی فعالیتم رو شروع می‌کنم.»

درگذشت دو هنرمند عرصه موسیقی و پیام تسلیت محمد الله یاری

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام‌های جداگانه درگذشت ابوالحسن خوشرو پیشکسوت و خنیاگر موسیقی مازندران و استاد مرتضی دلشب مدرس موسیقی را تسلیت گفت.

ادر پیام محمد اله یاری برای استاد ابوالحسن خوشرو آمده است: «استاد ابوالحسن خوشرو از نوازندگان و خوانندگان شاخص موسیقی مازندران است که چند دهه برای هنر و موسیقی بومی این استان، احیاء نغمه‌های حماسی و آموزش موسیقی به جوانان با جدیت تلاش کرد و موسیقی مازندران با نام و یاد و آثار استاد خوشرو پیوند خورده است. فقدان این هنرمند ارزشمند و تاثیرگذار را به خانواده گرامی اش و هنرمندان و دوستداران موسیقی تسلیت می‌گویم و علو درجات را از درگاه خداوند متعال برای این هنرمند زنده یاد خواستارم.»

مدیرکل دفتر موسیقی در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت مرتضی دلشب، پیشکسوت و مدرس موسیقی توضیح داده است: «مرتضی دلشب معلم و مدرس دلسوز و هنرمند پیشکسوت موسیقی سال‌ها بی دریغ برای آموزش موسیقی کوشید. درگذشت این هنرمند گرامی را تسلیت می‌گویم، روحش شاد و یادش گرامی باد.»

۱۳۹۸/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...