نسخه چاپی

انتقاد آملی لاریجانی از رسانه‌های دولتی

رئیس قوه قضائیه با اشاره به جوسازی برخی رسانه‌های حامی دولت در مورد مرگ وبلاگ نویس گفت: آنقدر این تبلیغات شور بود كه سایتهای وابسته به دولت گفته‌اند حالا معلوم می‌شود دلیل رئیس جمهور برای بازدید از زندان اوین چه بوده كه باید بگویم این تلاش‌ها وقیحانه است.

به گزارش نما به نقل از مهر، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی صبح پنجشنبه در جمع روسای دادگستری سراسر کشور با اشاره به اصل 156 قانون اساسی در مورد استقلال دستگاه قضا گفت: از تمام روسای دادگستریهای کشور می‌خواهیم به دور از جوسازی‌های سیاسی فضای حاکم بر کشور و فضای رسانه‌‌‌ای در احکام خود استقلال داشته باشند.

وی با اشاره به نامه نگاری‌های اخیر میان قوا گفت: این نامه نگاری‌ها نشان از مشی استقلال دستگاه قضا بود و قوه قضائیه پای استقلال خود ایستاده است. قوه قضائیه با کسی سر جنگ ندارد و بدون استقلال صحبت از عدالت کردن بی پایه و اساس است.

آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه برخی از آرای قضات کمی ضعیف است گفت: روسای دادگستری‌ها باید بر آرای قضات به صورت رندوم نظارت کنند و حتی جلسات نقد آرا بگذارند.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها گفت: یکی از اشکالات موجود در رسانه‌ها پرداختن به آرا است. به عنوان مثال در موضوع مرگ وبلاگ نویس ایرانی جوسازی‌های عظیمی هم از سوی رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌ها بر علیه قوه قضائیه انجام شد. این حادثه ناگوار بود و من در همان لحظه اول به دادستان تهران گفتم بدون در نظر گرفتن جوسازی‌ها با قدرت و اقتدار پرونده را رسیدگی کنند ولی متاسفانه برخی رسانه‌ها در خارج از کشور و حتی درون کشور طوری حرف می‌زنند که انگار مقصر دستگاه قضایی بوده است.

رئیس دستگاه قضا افزود: مثلاً‌ می‌گویند کهریزک دو ایجاد شده است ولی قاطعانه می گویم اگر تخلف در نیروی انتظامی رخ داده شده باشد برخورد قاطع خواهیم کرد ولی اینکه ماموری تخلف کرده و نیروی انتظامی را بکوبیم صحیح نیست. آنقدر این تبلیغات شور بود که سایت‌های وابسته به دولت گفته‌اند حالا معلوم می‌شود دلیل رئیس جمهور برای بازدید از زندان اوین چه بوده که باید بگویم این تلاش‌ها وقیحانه است و این موضوع ربطی به بازدید از اوین ندارد.

آملی لاریجانی با بیان اینکه اصل حادثه برای دستگاه قضا مشخص نیست، گفت: اینکه دستگاه قضا را متهم می‌کنند صحیح نیست و به این رعایت امنیت ملی کشور نمی‌‌گویند. نباید حرف‌‌های نادرست و ناپخته را در میدان دشمن بریزیم. اگر ما راه درست برویم خدا آبروی ما را درست می‌کند. به به گفتن چند رسانه برای ما ثروت نیست زیرا خیر ذات تقوا است. از همین جا از دادستان کل و دادستان تهران می‌خواهم از راه شرعی و قانونی پرونده را دنبال کند.

۱۳۹۱/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...