نسخه چاپی

واكنش آموزش‌وپرورش به اعتراض رانندگان سرویس مدارس درباره عدم واریز حقوق اسفند

عکس خبري -واکنش آموزش‌وپرورش به اعتراض رانندگان سرويس مدارس درباره عدم واريز حقوق اسفند

رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان وزارت آموزش وپرورش درباره اعتراض رانندگان سرویس مدارس مبنی بر عدم پرداخت حقوق آنها در اسفند ماه توضیحاتی داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،جمعی از رانندگان سرویس مدارس امروز مقابل آموزش و پرورش منطقه 4 شهر تهران حضور یافته و خواهان پرداخت حقوق اسفندماه خود به صورت کامل هستند. 


یکی از رانندگان در تماس با خبرگزاری تسنیم گفت: ما رانندگان سرویس مدارس شهر تهران از مهرماه کار خود را با آموزش و پرورش شروع کردیم و آخر هر ماه حقوق را دریافت می‌کردیم اما هم‌اکنون مدیران مدارس می‌گویند چون برای اسفندماه مدارس تعطیل بود و اقدام به جابجایی دانش‌آموزان نکردید حقوقی دریافت نمی‌کنید این در حالی است که پیمانکاران هزینه سرویس را تا بهمن ماه به طور کامل از خانواده‌ها دریافت کرده‌اند.


وی افزود: جمعی از رانندگان سرویس مدارس هم‌اکنون مقابل آموزش وپرورش منطقه 4 حضور دارند تا وضعیت پرداخت حقوق اسفندماه خود را پیگیری کنند پیش از این نیز به دلایلی همچون آلودگی هوا تعطیل بودیم اما حقوق خود را دریافت می‌کردیم. توجه داشته باشید که رانندگان سرویس مدارس جزو اقشار ضعیف جامعه هستند و عدم پرداخت حقوق در ماه پایانی سال و نزدیک به ایام عید آنها را با مشکل مواجه می‌کند. 


برای پیگیری این موضوع با  محمدرضا ولی‌زاده؛ رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت‌‌وگو داشتیم.


او در این رابطه به تسنیم گفت: پرداخت حقوق رانندگان سرویس مدارس منوط به ارائه حمل و نقل به دانش آموزان است و منبع پرداخت این حقوق خانواده‌ها هستند. هم اکنون به دلیل تعطیلات مدارس ناشی از ویروس کرونا حتی برخی مدارس غیردولتی نیز به معلمان اعلام کرده‌اند چون خدماتی ارائه نمی‌کنند به آنها حقوقی پرداخت نخواهند کرد. 


منابع پرداخت حقوق رانندگان از هزینه پرداختی خانواده‌هاست


وی افزود: ما برای پرداخت حقوق رانندگان سرویس مدارس منابعی در دسترس نداریم و این هزینه را خانواده‌ها پرداخت می‌کنند؛ بنابراین برای پرداخت حقوق اسفند ماه رانندگان سرویس مدارس ممکن است بگویند خدماتی ارائه نشده است پس برای چه باید هزینه‌ای پرداخت کنند. 


ولی‌زاده ادامه داد: به استانها اعلام کردیم هر استان کارگروهی استانی که برای ساماندهی موضوع  حمل و نقل دانش آموزان دارد، برگزار کند در این کارگروه معاون استاندار، رئیس حمل و نقل جاده‌ای و مدیرکل آموزش وپرورش استان عضو هستند که در مواقع بحرنی برای حل چنین مشکلاتی تصمیم‌گیری می‌کنند. 


رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: از سوی دیگر کارگروه ماده 18 نیز وجود دارد که نماینده اولیا و شهرداری در آنجا عضو هستند و با توجه به اقتضائات استانی می‌توانند تیپ قرارداد با رانندگان سرویس مدارس را اصلاح کنند و بندی به آن اضافه شود که پرداخت حقوق در اسفند منوط به ارائه خدمات به شکل رایگان در ماه پایانی سال تحصیلی است که براساس سیاست آموزش وپرورش تعیین می شود. 


به استان‌ها اعلام کردیم حقوق اسفند رانندگان را پرداخت کنند


وی متذکر شد: به استان‌ها اعلام کردیم برای اینکه رانندگان سرویس مدارس در ماه پایانی سال دچار مشکل نشوند برای حقوق اسفند ماه آنها اقدام کنند اما به جای آن در ماه پایانی سال تحصیلی متناسب با روزهای تعطیل فعلی، خدمات رایگان ارائه دهد، ما باید مصالح خانواده‌ها را هم در نظر بگیریم و در قبال روزهایی که به فرزندان آنها خدمات ارائه می‌شود از آنها هزینه دریافت کنیم. 


ولی زاده در ادامه در پاسخ به این پرسش که برخی رانندگان سرویس مدارس از الزام برای پرداخت 10 هزار تومان به منظور نصب اپلیکیشن پیمایش مسیر اعتراض دارند، عنوان کرد: ما نیز در این رابطه نامه‌ای را به وزارت کشور ارسال کردیم تا مشخص شود که مرجع تصویب دریافت این مبلغ کجاست، تصور کنید حتی اگر 70 هزار نفر این اپلیکیشن را نصب کنند درآمدی معادل 700 میلیون می‌شود که باید مشخص شود صرف چه هزینه‌ای خواهد شد، متاسفانه وزارت کشور پاسخ دقیقی به این سوالات نداد بنابراین از وزیر آموزش وپرورش می‌خواهیم تا موضوع را پیگیری کند.

۱۳۹۸/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...