نسخه چاپی

تكذیب ابتلای ۳۰ تا ۴۰ درصد تهرانی‌ها به ویروس كرونا تا پایان سال

عکس خبري -تکذيب ابتلاي ?? تا ?? درصد تهراني‌ها به ويروس کرونا تا پايان سال

متخصص بیماری‌های عفونی با رد ادعای مطرح شده درخصوص ابتلای ۳۰ تا ۴۰ درصد تهرانی‌ها به ویروس كرونا تا پایان سال گفت: منطقی نیست كه بگوییم تا پایان سال ۳۰ تا ۴۰ درصد تهرانی‌ها به كروناویروس مبتلا خواهند شد.

به گزارش نما ، مسعود مردانی ، متخصص بیماری‌های عفونی با تکذیب مطلب منتشر شده در فضای مجازی از قول خود مبنی بر ابتلای ۳۰ تا ۴۰ درصد تهرانی‌ها به ویروس کرونا تا پایان سال اظهار کرد: طبق مطالعات صورت گرفته و نظر کارشناسی اپیدمیولوژیست‌های دانشگاه هاروارد، «۳۰ تا ۷۰ درصد مردم دنیا تا یک سال آینده» به این بیماری مبتلا خواهند شد.


این متخصص بیماری‌های عفونی تاکیدکرد: تا پایان امسال مدت زمان کمی باقی مانده است و به هیچ عنوان منطقی نیست که بگوییم تا پایان سال ۳۰ تا ۴۰ درصد تهرانی‌ها به کروناویروس مبتلا خواهند شد.


وی افزود: طی دو مقاله منتشر شده در هفته گذشته مشخص شده است که ژن بیماری در افراد متفاوت است. در برخی افراد ژن L و در برخی ژن S فعال و جالب است که با انتقال‌های مجدد از شدت علائمش کاسته می‌شود. 


مردانی در یک برنامه تلویزیونی خاطرنشان کرد: احتمالا تا یک یا دو ماه آینده نیاز به بستری مبتلایان به کرونا را در بیمارستان نداشته باشیم. از این رو از مردم می‌خواهیم در این مدت به توصیه‌ها عمل و از سفر به سایر نقاط خودداری کنند.

موج

۱۳۹۸/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...