نسخه چاپی

درخواست نتانیاهو برای به تعویق افتادن زمان محاكمه‌اش

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یكشنبه از دادگاه محلی قدس اشغالی خواست تا آغاز جلسه محاكمه او را از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) به تعویق اندازد.



به گزارش نما، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از دادگاه محلی قدس اشغالی خواست تا آغاز جلسه محاکمه او را از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) به تعویق اندازد.

اخبار بین الملل- وکیل او مدعی شده این درخواست صرفا به دلیل جمع‌آوری شواهد بیشتری است که ماه‌ها پیش از دادسرا پیگیری کرده‌اند.

این در حالیست که دادستان کل این رژیم به وکیل نتانیاهو گفته است آن‌ها تمامی شواهدی را که درخواست کردند، دریافت کرده‌اند و اگر مسئله‌ای باید مورد رسیدگی قرار گیرد در دادگاه ۲۷ اسفند به آن پرداخته خواهد شد.

تصمیم درمورد تاریخ شروع دادگاه و هیئت منصفه در زمان صدور کیفرخواست یعنی ۲۸ ژانویه (۸ بهمن) انجام شده است.

اگرچه در ابتدا امکان داشت این محاکمه قبل از انتخابات ۲ مارس (۱۲ اسفند) انجام شود، اما دادگاه تصمیم گرفت آن را به بعد از انتخابات و ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) موکول کند.

نتانیاهو اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که پس از آنکه درخواست مصونیت قضاییش را پس گرفت دادستان کل اسرائیل برای او کیفرخواستی به جرم رشوه، کلاهبرداری و نقض اعتماد صادر کرد.

دادستان کل کیفرخواست خود را ۲۱ نوامبر (۱ آذر) صادر کرده است، اما تا زمانی که روند مصونیت قضایی به پایان نرسد نمی‌تواند آن را به دادگاه ارائه کند.

این تاخیر در رسیدگی به کیفرخواست به دلیل درخواست غیرمعمول نتانیاهو برای مصونیت قضایی و در دسترس نبودن کنِسِت بوده است.

۱۳۹۸/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...