نسخه چاپی

شناسایی 760 محدوده امیدبخش معدنی

عکس خبري -شناسايي 760 محدوده اميدبخش معدني

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از شناسایی 760 محدوده امیدبخش معدنی در اكتشافات جدید خبر داد.

به گزارش نما ،رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از شناسایی 760 محدوده امیدبخش معدنی در اکتشافات جدید خبر داد.

خداداد غریب پور افزود: با اکتشافات جدید، مجموع مساحت پهنه‌های اکتشافی ایمیدرو به 650 هزار کیلومتر مربع رسیده است ضمن اینکه ایمیدرو علاوه بر شناسایی محدوده برای خود، مشارکت با بخش خصوصی را نیز در برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه از محدوده‌های جدید اکتشافی، ایمیدرو درخواست صدور پروانه برای 280 محدوده را اعلام کرده اضافه کرد: تاکنون مجوز 52 پروانه اکتشاف صادر شده که پروانه‌های دریافت شده دارای ذخایر سرب، روی، طلا، مس، آهن، زغال سنگ، شورابه، کرومیت، آنتیموآن و عناصر نادر خاکی است. البته تعدادی از پهنه‌هایی که به بخش خصوصی واگذار کردیم، به مرحله صدور پروانه رسیدند و تعدادی هم در سال آتی تبدیل به گواهی کشف می‌شود.

غرب پور گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در این سازمان، دیگر محدوده‌های امیدبخش شناسایی شده در اختیار وزارت صنعت معدن و تجارت قرار گرفت، تا از طریق سازمان صمت استان‌ها به مزایده گذاشته و به بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود: اکتشافات انجام شده دستاورد‌های قابل توجهی برای کشور داشته که یکی از این دستاورد‌ها افزایش 537 میلیون تنی ذخایر در معدن گل گهر سیرجان در اکتشافات تکمیلی بود. همچنین در اکتشافات زرشوارن توانستیم 50 درصد به ذخایر جدید این مجموعه اضافه کنیم که این تضمینی برای آغاز مرحله 2 طلای زرشوران است.

غریب پور گفت: در این اکتشافات توانستیم ذخایر بوکسیت کشور را از 14 میلیون تن به 38 میلیون تن ارتقاء دهیم که این موضوع موجب پیشبرد اهداف و تامین خوراک آینده کارخانه آلومینیوم جاجرم خواهد شد.

وی افزود: شناسایی منابع جدید معدنی در دستور کار ایمیدرو قرار دارد ضمن اینکه به دنبال تنوع بخشی به تعداد مواد معدنی در کشور هستیم.

رییس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه 2 محدوده سنگ آهن در استان کردستان در حال اخذ گواهی کشف مشترک است ادامه داد: انتظار داریم نخستین معادن بخش خصوصی حاصل از واگذاری‌های ایمیدرو، سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، غریب پور در خصوص برنامه‌های این سازمان در استفاده از روش‌های نوین اکتشاف، گفت: یکی از برنامه‌های سال آینده ایمیدرو، توسعه و ارتقای بانک اطلاعاتی مکان محور GIS است که این ارتقا، در حفظ و ذخیره و پردازش داده‌ها به ما کمک می‌کند.

منبع آریا

۱۳۹۸/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...