نسخه چاپی

نظارت بر بازار تعطیل است

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت بهتر است به جای وعده وعید دروغ به مردم، برای تنظیم بازار شب عید برنامه‌ریزی كند.




به گزارش نما، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی با بیان اینکه دولت هیچ نظارتی بر بازار شب عید ندارد، گفت: دولت برخی مواقع و به صورت مقطعی نظارت‌هایی را در بازار اعمال می‌کند اما متأسفانه مدتی است که نظارت بر بازار تعطیل شده است و ما شاهد هیچ گونه نظارتی بر بازار و قیمت کالاهای اساسی نیستیم.

اخبار سیاسی - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: این در حالی است که رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه ، وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از گرانی بنزین، چندین بار به مردم وعده دادند تا پایان سال، قیمت هیچ کالایی افزایش نمی‌یابد و چند روز هم ستاد تنظیم بازار را تشکیل دادند اما هیچ کدام از این وعده وعیدها محقق نشد.

موسوی لارگانی تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از مسئولان دولتی وعده‌های عوام فریبانه می‌دهند اما در عمل اقدامی برای بهبود معیشت مردم و رونق وضع زندگی آنان انجام نمی‌دهند و یکی دیگر از دلایل گرانی‌ها آن است که مجلس دهم از لحاظ نظارتی بسیار ضعیف عمل کرده است.

وی افزود: جای تعجب دارد که بسیاری از وزرا در جلسات استیضاح و طرح سوال، از زمان رأی اعتماد، رأی بیشتری می‌گیرند و هیچ برخوردی با آنان از سوی نمایندگان صورت نمی‌گیرد به گونه‌ای که اخیراً وزیر صمت جهت پاسخگویی درباره گرانی‌ها در مجلس حاضر شد اما صرفاً ۳۶ نفر از نمایندگان توضیحات وی را قانع کننده ندانستند و دیگر نمایندگان عملکرد وی را رضایت بخش دانستند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کمبود لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در بازار گفت: بسیاری از کارخانجات به علت شیوع ویروس کرونا خط تولید خود را به سمت تولید لوازم بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده تغییر داده اند اما با وجود این برخی از مردم همچنان به دنبال اقلامی چون ماسک هستند و سوال ما این است که چرا دولت نظارت کافی در این زمینه انجام نمی‌دهد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم با سختی زندگی می‌کنند، کاسبی بسیاری از آنان نابود شده و این روزها درآمدی ندارند و دولت باید برای حل مشکلات معیشتی مردم و به ویژه این افراد، چاره‌ای بیاندیشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه گرانی‌ها باعث سوءتغذیه برخی از مردم شده است، گفت: این روزها شاهد گرانی کالاهای اساسی چون گوشت هستیم و سوال ما این است که چه اتفاقی افتاده است که باعث روند صعودی قیمت کالاهای اساسی شده است؟ دولت بهتر است به جای وعده وعید دروغ به مردم، برای تنظیم بازار شب عید برنامه ریزی کند و همچنین سازمان تعزیرات باید با متخلفان برخورد جدی کند و نباید با گران فروشان مماشات کرد.

۱۳۹۸/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...