نسخه چاپی

ساكنان مناطق سیل‌زده انگلیس جانسون را هو كردند

هنگامی كه نخست‌وزیر انگلیس پس از گذشت چند هفته از وقوع سیلدر این كشور از مناطق سیل‌زده بازدید كرد با انتقاد تند ساكنان مواجه شد.


به گزارش نما، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس پس از تأخیر چند هفته‌ای به بازدید از مناطق سیل زده این کشور رفت و با انتقاد تند ساکنان مواجه شد.

اخبار بین الملل- جانسون که پیش‌تر نیز به سبب کم‌کاری و حضور نیافتن در مناطق سیل‌زده انگلیس مورد انتقاد قرار گرفته‌ بود، عصر یکشنبه در بازدید از ناحیه خسارت دیده «وست میدلندز» به باد انتقاد گرفته شد و ساکنان او را «خائن» خطاب کردند.

شماری دیگر از ساکنان این مناطق نیز جانسون را هو کرده و از او پرسیدند چرا تاکنون سر و کله‌اش در مناطق سیل‌زده پیدا نشده بود.

هنگامی که ساکنان حاشیه رود «سون» به جانسون گفتند شماری از منازل این ناحیه تا نیم متر زیر آب رفته، وی تنها پاسخ داد: «بسیار متأسفم که این را می‌شنوم». جانسون در نهایتاً قول داد بودجه سازه‌های دفاعی در برابر سیل را به دو برابر افزایش دهد.

هنگامی که جانسون تلاش کرد با یکی از سیل‌زدگان که در حال خارج کردن گل و لای از خانه‌اش بود گفت‌وگو کند با این سخنان مواجه شد: «من تمایلی به حرف زدن با شما ندارم. پس اگر اجازه دهید بروم و به کارم برسم. شما تا امروز هیچ کمکی به ما نکرده‌اید».

زمانی که سیل نواحی متعددی در انگلیس را زیر آب برد، جانسون در عمارتی تفریحی در «کنت» در حال گذراندند تعطیلات بود. او پس از یک هفته غیبت در جلسه پارلمان حاضر شد و از بدو ورودش با انتقاد شدید قانون‌گذاران مواجه شد.



«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس با انتقاد از غیبت یک هفته‌ای جانسون، او را نخست وزیر پاره‌وقت خطاب کرد.

کوربین که از بازدید از مناطق سیل‌زده در ولز بازگشته بود در جلسه پارلمان با اشاره به این که جانسون هفته گذشته را در «عمارت عیش و عشرت خود» گذارنده است، خطاب به او گفت: «نمی‌توانید به مقامات محلی این پیام روشن را بدهید که از آن‌ها حمایت می‌کنید و بعد به آن‌ها پشت کنید. این حرف من نیست. یک رئیس شورای محافظه‌کار این را گفته است».

طی یک ماه گذشته دو طوفان سهمگین بریتانیا را درنوردیدند. طوفان «دنیس» از ۲۶ بهمن وارد انگلیس شده و بارش شدید باران و بادهای قدرتمندی را به همراه آورد. تا آنجا که ارتش انگلیس برای ساخت موانعی بر سر رواناب‌ها و تعمیر سازه‌های سیل گیر وارد عمل شد. طوفان دنیس در حالی وارد انگلیس شد که تنها چند روز از درنوردیدن این کشور توسط طوفان «سیارا» می‌گذشت و اشباع بودن زمین از آب وقوع سیل‌های گسترده را تشدید کرد.

جانسون حتی با وجود این حجم از انتقادات، باز هم جلسه فوری دولت در رابطه با اقدامات لازم جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا را چند روز به تعویق انداخت تا به تعطیلات آخر هفته‌اش برسد. سخنگوی دولت انگلیس گفت، با این وجود جانسون از روز جمعه تا یکشنبه اخبار جدید در خصوص سیل‌های اخیر انگلیس و شیوع ویروس کرونا را پایش خواهد کرد. اما جانسون پس از بازگشت از تعطیلات تنها اعلام کرد او و نامزدش به‌زودی صاحب فرزند می‌شوند.

۱۳۹۸/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...