نسخه چاپی

انتقاد از شروع ضعیف «عصر جدید ۲»

زمستان سال گذشته وقتی مسابقه «عصر جدید» برای اولین بار پخش شد، استعدادهای بسیاری از شركت‌كنندگان برای مخاطبان یا حتی داوران، تازگی و جذابیت زیادی داشت به همین دلیل مسیر صعود برای آنان هموارتر بود، اما امسال سری دوم در شرایط متفاوتی پخش می‌شود.




به گزارش نما، مردم سال گذشته از هر رشته‌ای استعدادهایی دیده‌اند و ناخودآگاه استعدادهای سری دوم را با سری قبل مقایسه می‌کنند. توقع داوران هم نسبت به گذشته بالاتر رفته است و شرکت‌کننده‌ها برای نمایش توانایی خود، راه سختی در پیش دارند. البته از طرفی هم تجربه سال گذشته باعث شده آن‌ها از این تجربیات استفاده کنند و آماده‌تر پا به صحنه « عصر جدید » بگذارند. در دو قسمت ابتدایی سری دوم «عصر جدید» چه گذشت و استعدادها چگونه ظاهر شدند؟

اخبار فرهنگ و هنر - جذاب‌ترین اجراها اگر بخواهیم درباره دو قسمت ابتدایی مسابقه صحبت کنیم، می‌توان از اجرای چهار شرکت‌کننده در قسمت دوم، به عنوان جذاب‌ترین اجراها تا به این جا یاد کرد. منصور نادری شرکت‌کننده‌ای بود که با دوچرخه و تک‌چرخه حرکات نمایش جالبی انجام می‌داد. اجرای او در سبک خودش متفاوت و تماشایی بود و موفق شد نظر مثبت داوران جز آریا عظیمی‌نژاد را جلب کند، اما شاید به دلیل این که «عصر جدید» در سال گذشته، استعدادی چون محمد زارع را به خود دیده بود و نادری با زارع مقایسه می‌شد، در نهایت با سه چراغ سفید توسط داوران انتخاب نشد و به مرحله آرای مردمی رفت. اجرای او مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و عده‌ای از تماشاگران به استدلال عظیمی‌نژاد مبنی بر قدیمی شدن این رشته اعتراض کرده‌اند.

یکی دیگر از اجراهایی که تماشاگران داخل استودیو را هم حسابی به هیجان آورد، اجرای گروه تکواندوکار «تکاوران البرز» بود. این گروه با استفاده از حرکات رزمی نمایش گروهی جالبی داشتند و هنگام اجرا با تسلط زیادی تکه‌های چوبی و سنگینی را شکستند که جزو جالب‌ترین بخش اجرای آن‌ها بود. تعدادی از مخاطبان تلویزیون که تحت‌تأثیر هیجان بالای اجرای آن‌ها قرار گرفته‌ بودند، پیش‌بینی کردند این گروه به مراحل بالایی صعود می‌کنند. صعودکنندگان به مرحله دوم علاوه بر سه گروه «تکاوران البرز»، «مجاز» و «به‌نگار» که برندگان قسمت دوم مسابقه هستند، در قسمت اول، گروه «خانواده سبز» و «جوانمردان ایران زمین» موفق شدند به مرحله دوم راه پیدا کنند. «خانواده سبز» با استفاده از حرکات ورزشی حرکات جالبی از خود به نمایش گذاشتند و در مقایسه با خود اجرای خوبی داشتند، اما این گروه نیز ناخودآگاه با استعدادهای مختلفی که سال گذشته در رشته حرکات ورزشی اجرا داشتند، مقایسه می‌شدند و در نگاه مخاطبان به اندازه کافی جذاب نبودند.

گروه «جوانمردان ایران زمین» را می‌توان یکی از اصیل‌ترین و ایرانی‌ترین اجراها به حساب آورد.این گروه ورزش زورخانه‌ای را روی صحنه «عصر جدید» انجام دادند و جزو برندگان قسمت اول بودند. حذف از رقابت با چراغ‌های قرمز از میان سه شرکت‌کننده‌ای که در همان مرحله قضاوت داوران، از دور رقابت حذف شدند، استعداد دو شرکت‌کننده مربوط به حوزه خوانندگی و یکی از آن‌ها مربوط به استندآپ کمدی بود. مهدی محمودی و اسامه مرادی دو خواننده‌ای بودند که نه تنها در مقایسه با استعدادهای خوانندگی «عصر جدید» بلکه در مقایسه با خودشان هم در این حوزه حرف زیادی برای گفتن نداشتند و موفق نشدند نظر مثبت داوران را جلب کنند. واکنش‌ها درباره اجرای آنان در فضای مجازی هم چندان مثبت نبوده است.

نیما سهرابی هم سومین شرکت‌کننده‌ای است که در مرحله اول حذف شد. طنز و شوخی‌های بامزه متن استندآپی که او اجرا کرد بسیار کم بود و در واقع این شرکت‌کننده نتوانست از تماشاچیان و داوران خنده بگیرد. عده‌ای از مخاطبان اجرای او را کاملاً تحت‌تأثیر امیرحسین قیاسی کمدین «خندوانه» دانسته بودند.

درمیان 14 شرکت‌کننده‌ای که در دو قسمت گذشته دیدیم، پنج اجرا به مرحله آرای مردمی راه پیدا کرده‌اند و در بین آن‌ها، یکی از شانس‌ها برای کسب آرای مردمی، اجرای مربوط به مهران مختاریان است. این کودک که مبتلا به اوتیسم بود، با هوش فوق‌العاده‌ای که داشت می‌توانست از طریق محاسبه ذهنی، روز دقیق مربوط به تاریخی را که به او گفته می‌شد، بگوید. انتخاب نشدن او توسط داوران مسئله‌ای بود که انتقاد مخاطبان را برانگیخت، به همین دلیل می‌توان شانس او را برای بازگشت به مسابقه بالا دانست. حسنا میرهادی در رشته فوتبال نمایشی و مرضیه هوشمند در رشته سوخته‌نگاری هم در مرحله آرای مردمی هستند. بعد از اجرای «دختران نینجا» کار شرکت‌کنندگان خانم مسابقه حسابی سخت شده و انگار آن‌ها با نمایش توانایی‌هایی در حد و اندازه آن گروه می‌توانند توجهات را جلب کنند. اجرای مرضیه هوشمند هم جزو اجراهایی بود که در نوع خود جذاب و هنرمندانه بود، اما اجرای خوب فاطمه عبادی در برنامه سال گذشته، توقع ها را بالا برده است. مجتبی جهان‌نورد استعداد حوزه خوانندگی و محمدرضا فکری هم استعداد حوزه استندآپ کمدی هستند. جهان‌نورد اجرای خوبی داشت و مخاطبان را تحت تاثیر آهنگی که به زبان ترکی خواند قرار داد، فکری نیز با استندآپ بامزه خود جزو معدود کمدین‌های موفق مسابقه بود اما رقبایی مانند گروه «مجاز»، «به‌نگار» و «تکاوران البرز» باعث شدند آن‌ها وارد مرحله آرای مردمی، شوند. این دو شرکت‌کننده در مرحله آرای مردمی، رقیب قدری مانند منصور نادری هستند که جمع زیادی از مخاطبان با انتخاب نشدن او توسط داوران به شدت مخالف بوده‌اند.

۱۳۹۸/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...