نسخه چاپی

توزیع خانگی و رایگان داروی بیماران زمینه‌ای تامین اجتماعی در مازندران

عکس خبري -توزيع خانگي و رايگان داروي بيماران زمينه‌اي تامين اجتماعي در مازندران

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت كه به منظور جلوگیری از حضور بیماران زمینه‌ای مانند دیابتی‌ها و افراد دارای فشار خون تحت پوشش تامین اجتماعی ، تحول داروی این افراد برای مصرف ۲ ماه به صورت رایگان به درب منازلشان ارسال می‌شود.

به گزارش نما ،دکتر محمد خورشیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که ماهانه  حدود ۲۰ هزار بیمار دارای پرونده در درمانگاههای تامین اجتماعی مازندران که ۲ تا سه قلم دارو مربوط به دیابت و فشار خون را از داروخانه های این مدیریت دریافت می کنند ، افزود: با توجه به خطر انتقال ویرویس کرونا و ابتلا به آن ، با هماهنگی اداره پست داروها به درب منازل ارسال می شود.


وی گفت : تا کنون ۲ هزار بسته دارو ۲ ماه بیماران به درب منازل بیماران ارسال شده و بقیه نیز  در حال انجام است و بیماران نگران دارو خودشان نباشند.


مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران یکی از فعالیت های این مدیریت را پیگیری وضعیت خانوارهای تحت پوشش پزشک خانوار از بیماری ویروس کرونا به صورت ارتباط تلفنی دانست و گفت : تا کنون همکاران با ۱۱ هزار سرپرست خانوار تماس تلفنی برقرار کردند و علاوه بر پیگیری از آخرین وضعیت ،آموزش های لازم را در این خصوص ارائه می کنند.


روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمار جان باختگان ناشی از ویروس کرونا را تا عصر روز دوشنبه در این استان ۲۷ نفر اعلام کرد. 


بنابر این گزارش  تعداد افراد مشکوک به ویروس کرونا  که در بیمارستان و یا مراکز درمانی استان تحت درمان قرار دارند ، حدود یکهزار و ۲۴ نفر هستند.


تخصیص  ۲۲۴ میلیارد تومان به مراکز درمانی طرف قرارداد 

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران از تخصیص اعتباری بالغ بر ۲۲۴ میلیارد تومان به منظور پشتیبانی از مراکز درمانی طرف قرار داد خبر داد و گفت: در اجرای سیاستهای کلی  مقابله با کرونا ، این مبلغ در حال پرداخت است.

دکتر خورشیدی افزود : مبلغ ۱۴۷ میلیارد تومان در قالب اوراق قرضه برای مراکز درمانی و دانشگاهی ، همچنین مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به صورت نقدی برای بخش بستری  بیمارستانهای دانشگاهی و مبلغ ۵۷ میلیارد تومان  به صورت نقدی جهت مراکز درمانی بخش خصوصی  اختصاص یافت.

وی از آمادگی مراکز درمانی و بیمارستانی مدیریت درمان استان مازندران  در مقابله با کرونا ویروس خبر داد و افزود :  بیمارستان حکمت ساری به عنوان مرکزیت این امر در استان است و همچنین دیگر بیمارستانهای پنج گانه مدیریت درمان تامین اجتماعی نیز مشغول ارائه خدمت  هستند.

منبع:ایرنا

۱۳۹۸/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...