نسخه چاپی

پورابراهیمی: با حذف 4 صفر مراودات بانكی كشور ساده‌تر می‌شود

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با حذف 4 صفر از پول ملی مراودات بورس و شبكه بانكی كشور ساده‌سازی می شود و این اقدام برای كشور مفید خواهد بود.


به گزارش نما، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به مصوبه هیأت دولت درباره حذف 4 صفر از پول ملی گفت: از روز نخست که بحث حذف یک صفر مطرح شده بود، پیشنهاد شد که 4 صفر حذف شود چراکه با توجه به هزینه‌های سنگین حذف صفرها، این اقدام منطقی‌تر است.

اخبار سیاسی - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با حذف 4 صفر از پول ملی نحوه محاسبه ساده‌تر می‌شود، افزود: با این اقدام، تمام محاسبه‌های بخش حسابداری تغییر یافته و اسناد و مدارک عوض می شود.

وی ادامه داد: با حذف 4 صفر ساده‌سازی عددها صورت می‌گیرد و تقریبا محاسبه عددها آسان‌تر می‌شود، بر این اساس مجلس با حذف 4 صفر موافق بوده و در طرح بانکداری به آن توجه کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حذف چهار صفر از پول ملی در راستای امور ثبتی و حسابداری است و نگهداری حساب‌ها را راحت‌تر خواهد کرد، تاکید کرد: با حذف 4 صفر از پول ملی مراودات بورس و شبکه بانکی کشور ساده سازی می شود و این اقدام برای کشور مفید خواهد بود.

وی افزود: با توجه به کاهش ارزش پول در سال‌های گذشته حتما باید اصلاح اعداد و ارقام در دستور کار قرار بگیرد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که در دولت‌های اخیر وقتی با تغییرات نرخ ارز و شوک ارزی مواجه شدیم دولت باید در این باره که چرا ارزش پول ملی کاهش یافته است تنبیه شود، چون دولت نهم و دهم و دولت فعلی از ارزش کاهش پول ملی به عنوان افزایش درآمد‌های بانکی استفاده کرده‌اند.

وی تاکید کرد: موضوع حذف ۴ صفر اولویت اقتصادی کشور نیست، اما اینکه می‌تواند آثار مثبتی داشته باشد قابل قبول است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: ضعف نظارتی بانک مرکزی و حجم نقدینگی به اقتصاد کشور صدمه زده است؛ بنابراین انتظار از دولت این است که اولویت‌ها باید مبنا باشد و بر اساس آن تصمیم گیری شود و ساختار‌هایی که نیاز به اصلاح دارد، اصلاح شود که در صورت انجام این کار‌ها حذف ۴ صفر دیگر مطرح نخواهد بود.


۱۳۹۸/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...