نسخه چاپی

اهدای ۵۰ هزار كیت تشخیص كرونا توسط روسیه به ایران

سفیر ایران در روسیه گفت: دولت روسیه امروز ۵۰ هزار كیت ویژه آزمایش تشخیص ویروس كرونا به نماینده سفارت ایران اهدا كرد.


به گزارش نما، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه گفت: تجهیزات ارائه شده بدون فوت وقت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن راهی ایران خواهد شد تا در اختیار نیرو‌هایی که در خط مقدم مقابله با این ویروس قرار دارند، برسد.

اخبار سیاسی - سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه ضمن تقدیر از همکاری روسیه با ایران در مقابله با این ویروس به عزم تهران و مسکو برای افزایش سطح همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف بخصوص بهداشت و درمان اشاره کرد.

او افزود: ایران با اتخاذ تدابیر لازم در مهار و کنترل ویروس کرونا سعی در جلوگیری از گسترش این پدیده داشته و در همین رابطه اقدامات گسترده‌ای را به مرحله اجراء درآورده است.

جلالی ادامه داد:، اما از آنجایی که ریشه کن کردن این ویروس مستلزم همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی است در گفتگو‌های صورت گرفته با مقامات روسیه موضوع همکاری در سطح سرویس فدرال حمایت از حقوق شهروندان و نیز ستاد مبارزه با کرونا در این کشور مطرح و در ملاقات با خانم یوریونا پوپوا رئیس سرویس فدرال حمایت از حقوق شهروندان همکاری با کشورمان مورد تاکید قرار گرفت.

به گفته او، در همین راستا امروز ۵۰۰ کیت تشخیصی مشتمل بر ۵۰ هزار تست تشخیص از سوی روسیه به ایران داده شد و تلاش برای ورود محموله‌های جدید به کشور ادامه دارد.

جلالی ضمن اعلام مراتب تقدیر خود و دولت ایران از مواضع رییس جمهور روسیه در زمینه همکاری با ایران در مقابله با ویروس کرونا ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک دوکشور شاهد همکاری‌های بیشتر در زمینه مقابله با این تهدید بین المللی باشند.

روسیه پس از شیوع کرونا در چین با وجود بستن مرز‌های زمینی خود با پکن، از آمادگی خود برای کمک به این کشور سخن گفت و چندی پیش نیز هزاران کیت تشخیص کرونا به کره شمالی فرستاد.

مسکو در شرایطی در حال همکاری با تهران برای مقابله با کرونا است که تا دیشب، اعلام شد ۲۰ نفر در این کشور به این ویروس مرگبار مبتلا شده‌اند.

دولت روسیه به تازگی و در جهت جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، علاوه بر متوقف کردن اجازه ورود اتباع کشور‌های چین، ایران، کره جنوبی، ایتالیا و دیگر کشور‌هایی که کرونا در آن‌ها شیوع یافته، تدابیر خود را برای مقابله با این ویروس شدت بخشید به طور مثال افرادی که در مدت قرنطینه از خانه خارج شوند تا پنج سال به زندان می‌افتند.

در حالی که بسیاری در شبکه‌های اجتماعی دولت روسیه را متهم به پنهانکاری در خصوص انتشار آمار واقعی دارندگان کرونا در این کشور می کنند، دولت اعلام کرده که به شدت با شایعه سازان در داخل جامعه برخورد می‌کند.

شهرداری مسکو نیز به تازگی حالت فوق‌العاده اعلام کرده است و طبق آن برنامه‌های گروهی و ورزشی در مدارس لغو شده و همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ هم برگزار نخواهد شد.

ستاد مقابله با شیوع کرونا در روسیه بیش از یک ماه پیش کار خود را آغاز کرد تا علاوه بر ارایه گزارش‌های پی در پی به ولادیمیر پوتین، وضعیت در این کشور را پس از ظهور کرونا در کنترل داشته باشد.

۱۳۹۸/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...