نسخه چاپی

رتبه 20 پزشكی ایران در جهان

وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی از رتبه 20 ایران در حوزه پزشكی در بین 200 كشور جهان خبر داد و گفت: تا پایان سال از 10 داروی جدید رونمایی می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس از کاشان، مرضیه وحید دستجردی ظهر امروز در همایش گرامیداشت ربع قرن فالیت دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان اظهار داشت: 10 سال پیش رتبه علمی ما در دنیا 56 بود اما امروز به واسطه تلاش‌های اراده جوانان ایرانی و همت زحمتکشان حوزه سلامت کشورمان در میان 200 کشور جهان در زمینه پزشکی جایگاه بیستم را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین رتبه حال حاضر کشورمان در حوزه داروسازی را عنوان 16 جهان اعلام و خاطرنشان کرد: پس از عرضه 14 دارو در اواخر سال گذشته، که 12 مورد آن داروی بیوتکنولوژیک بود تا پایان سال جاری نیز شاهد رونمایی 10 داروی جدید خواهیم بود.

وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی افزود: علاوه بر این تعداد دارو، 56 دارو با فناوری بالا و 300 قلم مواد اولیه را در دست حمایت داریم.

وحید دستجردی رشد کشورمان در بخش تحقیقات را چشمگیر توصیف و عنوان کرد: تعداد مقالات با نمایه ISI در ابتدای سال 2012 نسبت به مدت مشابه آن در سال 2011 افزایش 42 درصدی را نشان می‌دهد.

وحید دستجردی با تأکید بر اینکه به پیشرفت‌های کنونی در حوزه سلامت و بهداشت قانع نیستیم تصریح کرد: بر این باور هستیم که با وجود تمام فشارها و تحریم‌های صورت گرفته اما با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود کسب رتبه اول علمی منطقه و جهان دور از دسترس نیست.

وی با اشاره به در دست مطالعه و بررسی بودن 66 هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور تصریح کرد: باید فضای فیزیک درمانی در کشور برای ارائه خدمات مناسب و مدرن باشد و از تجهیزات پزشکی که در شأن مردم است استفاده شود که این بخش نقشه تحول نظام سلامت مورد بحث است.

این مسئول سند آمایش سرزمینی را یک تحول در عرصه آموزشی حوزه بهداشت قلمداد کرد و از سطح‌بندی و توسعه نیز به عنوان یک اقدام مهم در حوزه تحقیقات یاد کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کاشان دارای 24 رشته تکمیلی است که 16 رشته آن ظرف همین سه سال ایجاد شده ابراز داشت: 10 رشته دستیاری نیز در علوم پزشکی کاشان وجود دارد که شش رشته در همین سه سال اخیر ایجاد شده است.

وحید دستجردی همچنین از جذب 25 دانشجو برای دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد و گفت: در رشته داروسازی نیز در سال آینده جذب دانشجو در این دانشگاه صورت می‌گیرد.

۱۳۹۱/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...