نسخه چاپی

رصد بازار كالاهای بهداشتی و ضدعفونی كننده در صدر بازرسی‌ها

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت: كارگروه تنظیم بازار اقلام بهداشتی شامل ماسك، الكل، ضدعفونی كننده‌های بهداشتی، گوشت قرمز، حبوبات، میوه و تره بار و شكر را به عنوان كالاهای اولویت دار تعیین كرد.

به گزارش نما به نقل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، «سید جواد احمدی» با بیان اینکه اقلام بهداشتی نیز به جمع کالاهای اولویت‌دار در بازرسی‌ها پیوسته است، افزود: از ابتدای اسفندماه با شیوع ویروس کرونا در کشور و تاثیر آن برحوزه اقتصاد کالاهای سلامت محور، بازرسان این سازمان و سازمان‌های صنعت،معدن و تجارت با تمام توان و ظرفیت به منظور تشدید نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت هرگونه اقلام بهداشتی پر مصرف از قبیل ماسک، الکل، ضدعفونی کننده های بهداشتی، ضمن اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی دقیق و بسیج تمامی امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات بصورت تمام وقت طرح نظارت بر بازار تولید کالاهای بهداشتی مورد نیاز هموطنان را تشدید و با متخلفین در صحنه برخورد قانونی می کنند.


وی پیرامون پایش قیمت بازار کالاها و خدمات منتخب گفت: بر اساس تصمیم‌گیری‌های کارگروه تنظیم بازار اولویت‌های بازرسی برای بازرسان در هفته پیشرو تعیین شده که بر مبنای آن، اقلام بهداشتی، گوشت قرمز، حبوبات ، میوه و تره بار و شکر با توجه به شرایط بازار و افزایش تقاضا در اولویت بازرسی ها قرار گرفته‌اند.


معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اضافه کرد: اکنون که تقاضا برای خرید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در بازار افزایش داشته است، تلاش می شود با نظارت بیشتر بر بازار، شرایط عرضه و همچنین قیمت این اقلام بهداشتی را متناسب ساخت.


احمدی اجرای اقدامات نظارتی را در چارچوب جلوگیری از اقدام های برخی افراد سودجو برای اخلال در شبکه توزیع و انتفاع سود بیشتر دانست و گفت : حضور بازرسان در بازار در هفته‌های گذشته، آرامشی را در بازار حاکم و روند کالارسانی به بازار را نسبت به گذشته تسهیل کرده و امید است این آرامش افزایش یابد.


وی همچنین وضعیت انبارهای کالا را در حال حاضر مطلوب دانست و افزود : با تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده در حوزه تنظیم بازار و تدارک محصولات ضروری، کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید هموطنان تامین شده و هیچ کمبودی در بازار نیست و به شدت بازار رصد می‌شود.


احمدی با تاکید بر اینکه بازرسان سازمان حمایت و نیز سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استانها با محتکران و همچنین گرانفروشان که از شرایط به وجود آمده در زمینه ویروس کرونا سوء استفاده می‌کنند و به دنبال سودجویی هستند، به صورت جدی برخورد خواهد کرد. متذکر شد: در این ارتباط با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و آغاز طرح ویژه نوروزی اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک نظارتی در نوبت اداری و غیر اداری شده و به تخلفات واحدهای فروش منجمله تجهیزات پزشکی، محصولات بهداشتی به صورت خارج از نوبت رسیدگی می شود.


هموطنان نیز در صورت رویت هرگونه تخلف توسط فروشندگان، می توانند مراتب را به شماره ۱۲۴ و یا سامانه اینترنتی WWW.۱۲۴.ir اعلام کنند.

۱۳۹۸/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...