نسخه چاپی

مبتلایان واقعی در سمنان چقدرند؟ هنوز كمتر از 30 درصد ظرفیت بیمارستان‌ها پر شده

عکس خبري -مبتلايان واقعي در سمنان چقدرند؟ هنوز کمتر از 30 درصد ظرفيت بيمارستان‌ها پر شده

رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان با اشاره به پذیرش بیماران كرونایی در چهار بیمارستان شهرستان‌های تحت‌پوشش این دانشگاه، گفت: هنوز كمتر از 30 درصد ظرفیت این بیمارستان‌ها پر شده است.

به گزارش نما ،دکتر نوید دانایی در گفت‌وگو با ایسنا از بیمارستان شفا و کوثرسمنان، معتمدی گرمسار و ولایت سمنان به عنوان چهار بیمارستان پیش‌بینی شده برای پذیرش مبتلایان به کروناویروس نام برد و اظهار کرد: بیمارستان کوثر به عنوان بیمارستانی که بیشترین پذیرش بیماران را دارد هنوز 30 درصد ظرفیت آن پر شده ضمن اینکه در سایر بیمارستان‌ها و از جمله ولایت و معتمدی کمتر از 30 درصد ظرفیت بیمارستان‌ها پر شده است.


وی از انتقال بیماران غیرکرونایی بیمارستان کوثر به بیمارستان‌های امیر و دیگر بیمارستان‌های سمنان خبر داد و افزود: بخشی از بیماران دیگر بیماری‌ها نیز در همان بیمارستان کوثر ماندند. البته بیماران بخش جراحی و بخش داخلی را به دیگر بیمارستان‌ها منتقل کردیم با این همه بیش از دوسوم ظرفیت خالی است.


مبتلایان واقعی در استان چقدرند؟


دکتر دانایی با اشاره به آمار واقعی مبتلایان به کروناویروس در این استان خاطرنشان کرد: آمار اعلام شده مربوط به کسانی است که جواب آزمایش آنها از تهران آمده و مثبت اعلام شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه آمارهای واقعی مبتلایان بیش از آمار اعلام شده است افزود: بسیاری از مبتلایان ممکن است آزمایش ندهند و آزمایش عمدتا مربوط به افراد بیمار و بدحال است لذا اینکه تا دیروز مبلایان 103 نفر در شهرستان های تحت پوشش اعلام شده مربوط به آنهایی است که جواب آزمایش آنها دریافت و مثبت اعلام شده است.


وی با بیان اینکه مقایسه آمار با جمعیت استان و یا دیگر استان‌ها کار درست و علمی نیست ادامه داد: اصولا بعد از شیوع یک بیماری، بعد از مدتی دیگر آزمایش‌ها و نمونه‌گیری‌ها انجام نشده و درمان براساس علائم بالینی بیمار آغاز می‌شود چرا که نمی‌توان درمان فرد بیمار را به بعد از دریافت جواب آزمایش موکول کرد.


دانایی با بیان اینکه در شرایط ایده‌آل و در کشورهای پیشرفته هم فرآیند اعلام جواب آزمایش زمان‌بر است اضافه کرد: کادر درمانی نمی‌توانند فرآیند درمان را تا رسیدن جواب تست‌ها به تاخیر بیاندازند و از همین رو است که براساس علائم بالینی کار درمان بیمار آغاز می‌شود.


وی.با بیان اینکه در ابتدای یک اپیدمی آزمایش‌ها به صورت کامل انجام می‌شود گفت: بعد از شیوع یک بیماری دیگر به صورت سندرومیک فرآیند درمان شروع می‌شود کمااینکه در حال حاضر نیز ما به صورت سندرومیک کار درمان مبتلایان آغاز می‌کنیم.


عین آمار دریافتی از تهران را اعلام می‌کنیم


این عضو هیئت علمی علوم پزشکی استان با رد برخی شایعات در خصوص غیرواقعی بودن آمارهای اعلام شده خاطرنشان کرد: در حال حاضر عین آمار اعلام شده از تهران و به هر میزان که جواب تست‌ها از مرکز به استان ارسال می‌شود آمار مبتلایان به کووید19 در استان اعلام می‌شود.


وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت استان سمنان از بسیاری از استان‌ها بهتر است ادامه داد: انتظار می‌رود که مردم به توصیه‌های وزارت بهداشت توجه جدی داشته باشند تا بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.


دانایی با بیان اینکه عمده تجهیزات بهداشتی همچون لباس، ضدعفونی و ماسک و...در استان تولید می‌شود افزود: خوشبختانه ما از بهمن‌ماه و با شیوع کرونا در چین برای شرایط امروز پیش‌بینی‌های لازم را داشته‌ایم و از همین رو در مقایسه با دیگر استان‌ها شرایط بسیار بهتری داریم.


هیچ کادر درمانی از نبود لباس، ماسک و تجهیزات مورد نیاز گله‌ای ندارد


وی با بیان اینکه هیچ کادر درمانی در استان از نبود لباس، ماسک و تجهیزات مورد نیاز گله‌ای ندارد گفت: تقریبا به جز ماسک n90 همه محصولات دیگر را خود در استان تولید می‌کنیم و هیچ کمبودی هم در استان نداریم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه میزان تلفات در استان تفاوتی با دیگر استان‌ها ندارد گفت: با توجه به مسن بودن جمعیت استان و وجود 4 درصد جمعیت بیشتر سالمندی در استان انتظار داشتیم که شرایط در استان با خطرات بیشتری همراه باشد اما خوشبختانه تلاش‌های همکاران ما موثر بوده و روند درمان مبتلایان در استان در حال پیگیری است.


وی با بیان اینکه هرگونه تصمیم در خصوص تعطیلی برخی مراکز یا ادارات با ستاد ملی مقابله با کرونا است افزود: از نظر قانونی ستاد استانی نمی‌تواند در این ارتباط تصمیم‌گیری کند.

ایسنا

۱۳۹۸/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...