نسخه چاپی

هشدار حزب الله نسبت به امنیت لبنان

ورزای حزب الله و جنبش امل دراین جلسه، با اشاره به تهدید شیخ الاسیر در قطع كردن راه جنوب اظهار كردند اگر راه جنوب قطع شود و دولت وارتش به وظایف خود دراین زمینه عمل نكنند، ما با تكیه بر توان خود، راه را باز خواهیم كرد و مردم جنوب اجازه نخواهند داد راه جنوب بسته شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، هیأت دولت در جلسه اخیر خود، آخرین تحولات شهر صیدا در جنوب لبنان را مورد بحث و بررسی قرار داده و با خطرناک دانستن اوضاع این منطقه، نسبت به نقش ارتش و نیروهای امنیتی در حفظ و کنترل امنیت شهر صیدا تأکید شد.

اعضای هیأت دولت در این جلسه با حساس خواندن وضع جاری صیدا به عنوان پایتخت جنوب و شهر مقاومت، بر حفظ و کنترل امنیت شهر و جلوگیری از گسترش پدیده افراط گری و تندروی، حمل سلاح و تهدید به قطع کردن راهها تأکید کردند.

در این جلسه همچنین موضوع اعلام شهر صیدا به عنوان منطقه نظامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت ولی از این جهت که اعلام این موضوع منجر به بروز حساسیت در شهر می شود، تنها بر نقش ارتش و نیروهای امنیتی در کنترل امنیت و جلوگیری از گسترش سلاح در شهر و گفتگو نکردن با الاسیر تأکید شد.

در همین راستا روزنامه لبنانی ˈالدیارˈ روز پنج شنبه نوشت: حزب الله و جنبش امل بر این باوردند که جریان المستقبل در واقع شیخ الاسیر را به عنوان سپر دینی و نظامی در برابر حزب الله و جنبش امل قرار داده

و بازی اخیر تنها با هدف تحریک مقاومت و بستن راه جنوب صورت می گیرد.

روزنامه لبنانی ˈالاخبارˈ نیز در این باره نوشت: وزرای حزب الله در این جلسه با اشاره به حوادث اخیر صیدا ضمن مخالفت با پدیده ˈاحمد الاسیرˈ شیخ سلفی و تندرو شهر صیدا، بر گسترش نیافتن پدیده افراطی گری و کنار گذاشتن سلاح تأکید کرده و اظهار داشتند که بر افراشته کردن شعارهای دینی در شهر صیدا با هدف متشنج کردن اوضاع شهر نبوده بلکه تنها به مناسبت فرا رسیدن روز شهید و برای استقبال از دهه عاشورا بوده است.

روزنامه لبنانی با اشاره به دیدار کوتاه مدت ˈمروان شربلˈ وزیر کشور لبنان از شهر صیدا نوشت: وزیر کشور در این دیدار ضمن همدردی با خانواده های جان باختگان حوادث اخیر شهر صیدا با شیخ الاسیر دیدار و گفتگو کرد.

در روزهای اخیر در واکنش به برافراشتن پرچم های عاشورا در شهر صیدا درگیری هایی میان مردم و شیخ الاسیر صورت گرفت که در این درگیری ها سه تن از جمله دو نفر از حامیان شیخ الاسیر به قتل رسیدند.

شیخ احمد الاسیر در نظر داشت جریان مقاومت را مسئول ترور همراهانش معرفی کند و با این بهانه، توطئه ای جدید علیه حزب الله در لبنان را کلید بزند.

۱۳۹۱/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...