نسخه چاپی

جشنواره فیلم پراگ هم تعطیل شد

به دلیل جلوگیری از گسترش شیوع كرونا ویروس جدید، جشنواره بین‌المللی فیلم پراگ جدیدترین رویداد سینمایی است كه اعلام كرده امسال در موعد مقرر برگزار نمی‌شود.




به گزارش نما، برگزار کنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم پراگ دیروز سه‌شنبه اعلام کردند این رویداد فعلاً برگزار نمی‌شود و احتمالاً تا اواخر سال ۲۰۲۰ به تعویق می‌افتد.

اخبار فرهنگ و هنر - پس از آنکه دولت چک اعلام کرد همه سینماها، مدرسه‌های ابتدایی و متوسطه، مسابقات ورزشی و رویدادهای فرهنگی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تعطیل می‌شوند، خبر لغو جشنواره فیلم پراگ هم اعلام شد.

دولت حضور مردم در جمعیت‌های بیشتر از ۱۰۰ نفر را ممنوع کرده است و همه این رویدادها از سه‌شنبه بعداز ظهر ساعت ۶ دیگر برگزار نمی‌شوند. هیچ زمان‌بندی برای بازگشایی دوباره کلاس‌های درسی اعلام نشده است.
پیش دبستانی‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز خرید و مرکز حمل و نقل به کار خود ادامه می‌دهند.

جشنواره بین‌المللی فیلم پراگ هفته پیش اعلام کرده بود که امسال میزبان چهره‌هایی چون وودی هارلسون، آنیسکا هالند و هیروکازو کورئیدا خواهد بود. در آن مقطع اروپا هنوز در مراحل اولیه مشاهده ویروس کرونا بود.

از همین رو جشنواره فیلم یک دنیای پراگ از ۵ مارس (۱۵ اسفند) کارش را شروع کرد و تا ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) به کارش ادامه می‌دهد. این برنامه‌ها در سالن‌های کوچکتر و با جمعیت کمتر از ۱۰۰ نفر برگزار می‌شود.

دولت چک پیشتر رویدادهایی بیشتر از ۵۰۰۰ نفر را ممنوع اعلام کرده بود و تاکنون ۳۸ مورد ابتلا به این ویروس در جمهوری چک گزارش شده است.

این در حالی است که شهروندان چک و خارجی‌هایی که اخیراً در ایتالیا بوده‌اند به مدت ۲ هفته در قرنطینه به سر می‌برند.

۱۳۹۸/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...