نسخه چاپی

ابتلای یكی از عوامل سریال تلویزیونی به كرونا

كارگروه مدیریت بحران كرونا در خانه سینما عنوان كرد یكی از هنرمندان تلویزیون به بیماری كرونا مبتلا شده است.


به گزارش نما، کارگروه مدیریت بحران کرونا خانه سینما اطلاعیه ای درباره شیوع این بیماری منتشر کرد که به شرح زیر است:

اخبار چهره ها - «متأسفانه به رغم اقدامات فردی و اجتماعی بسیاری از هم‌میهنانمان، انتشار ویروس کرونا همچنان در ابعادی گسترده‌تر و روزافزون ادامه دارد و بسیج امکانات و زحمات و فداکاری‌های شبانه‌روزی کارکنان مراکز درمانی به قدر کافی حریف این بیماری مهلک نشده است.

چاره‌ای نیست جز رعایت جدیِ نکاتی که در سطح ملی و جهانی توصیه می‌شود. از جمله، پرهیز از تجمع در محیط‌ها و شرایطی که مستعد انتقال این ویروس هستند.

پیش از این نیز مصرانه درخواست کرده بودیم تا با توقف تمامی پروژه‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی از خطر ابتلای همکارانمان و به تبع آن، خانواده‌هایشان و افراد دیگر به این بیماری بکاهیم. برخلاف این ادعا که مراقبت‌های ویژه بهداشتی و اقدامات معمول، تضمینی برای رفع این خطر است و می‌توان محیط های فیلمسازی و تولید سریال را تحت کنترل داشت، معتقدیم هشدارهای جناب آقای دکتر زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، مبنی بر خطرناک بودن چنین شرایط و محیط‌هایی، کاملاً به‌جا، ضروری و لازم‌الاجراست.

ضمن اظهار نگرانی دوباره از خطر انتشار این بیماری در میان همکاران حاضر در پروژه‌های متعددی که همچنان به کار خود ادامه می‌دهند، به منظور آگاهی افکار عمومی، خود را موظف دانستیم نمونه‌هایی از بروز این بیماری و احتمال شیوع آن در میان اهالی شاغل در این عرصه را به صورت مستند گزارش کنیم. با این امید که شاهد موارد حادتری نباشیم که حاصلش افسوس و دریغ باشد و بس.

«گزارش اول»

در جریان تولید یک سریال تلویزیونی، یکی از اعضای گروه که موظف بود هر روز در صحنه حاضر باشد از تاریخ ۷ اسفند احساس بیماری می‌کند.

پس از مراجعه به پزشک و تشخیص مشکلات گوارشی ناشی از یک‌ نوع ویروس، تحت درمان قرار می‌گیرد و از این به بعد یک روز در میان به محل فیلمبرداری می‌رود.

۱۴ اسفند بیماری شدت می‌گیرد و ناگزیر از استراحت در خانه می‌شود. ۱۶ اسفندبه دلیل سرفه‌های شدید دوباره به بیمارستان مراجعه می‌کند و پس از انجام سی‌تی‌اسکن ریه و اعلام ابتلا به بیماری کرونا بستری می‌شود. پس از دو روز به خانه منتقل می‌شود و در قرنطینه خانگی درمان ادامه می‌یابد.

تهیه‌کننده همزمان با بستری شدن او در بیمارستان از بیماری او مطلع می‌شود. فیلمبرداری بدون وقفه ادامه پیدا می‌کند، درعین حال ضدعفونی کردن لوکیشن و معاینه روزانه افراد نیز انجام می‌گردد که گویا محدود است به سنجش حرارت بدن و بررسی نشانه‌های بالینی.

با توجه به اینکه ویروس کرونا در صورت انتقال ممکن است تا حدود دو هفته به صورت نهان در بدن افراد باقی بماند و سپس آشکار شود، این احتمال وجود دارد که به رغم اقداماتِ مراقبتی، بیماری کرونا از طریق همکاری که قبلاً مبتلا به بیماری شده است و یا حتی از سوی افراد دیگری خارج از گروه، برخی از عوامل را گرفتار سازد.

در این گزارش به درخواست همکاری که شرح مختصر ابتلایش به بیماری کرونا داده شد نام او و سریالی که در تولید آن حضور داشت، ذکر نشده است. اسناد و مدارک مرتبط با این گزارش در ستاد موجود است و در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

کارگروه مدیریت بحران بیماری کرونا در خانه سینما»

۱۳۹۸/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...