نسخه چاپی

ترامپ اعتراف كند در بازدارندگی علیه ایران شكست خورده است

یك سناتور ارشد آمریكایی با توجه به تحولات اخیر عراق، از ترامپ خواست این واقعیت را بپذیرد كه سیاست بازدارندگی و اعمال فشار علیه ایران، ناكام و بی‌اثر بوده است.


به گزارش نما، باب منندز سناتور ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور خواست این واقعیت را بپذیرد که کارزار فشارحداکثری وی علیه ایران کارساز نیست.

اخبار سیاسی - این اظهارات با توجه به کشته شدن دو نیروی تروریستی آمریکا و یک نظامی انگلیسی در حمله روز چهارشنبه به پایگاه «التاجی» عراق مطرح شد.

گفتنی است آمریکا با نسبت دادن این حمله به حشد شعبی، یگانهایی از ارتش عراق شامل تیپ ۱۹ تکاوران، مقر تیپ ۴۶ حشد الشعبی و تیپ سوم پلیس بابل در مناطقی از استان بابل شامل «جرف النصر، السعیدات، البهبهانی، تأسیسات صنایع نظامی اشتر و فرودگاه در دست احداث کربلا در جاده کربلا – نجف» را هدف قرار داد.

در ادامه این تحولات، منندز سناتور دموکرات‎ در بیانیه‌ای اعلام کرد: با نسبت دادن حملات التاجی به نیروهای مورد حمایت ایران، دولت ترامپ باید بپذیرد که در بازداری اقدامات ستیزه‌جویانه ایران ناکام بوده و بهای این ناکامی را نیروهای آمریکایی می‌پردازند.

این در حالی است که پیشتر « کریس مورفی »، سناتور ایالت کنتیکت آمریکا نیز سیاست‌های ترامپ در برابر ایران را به شدت زیر سوال برد و با اشاره به اقدام تروریستی اخیر آمریکا که منجر به شهادت «سردار سلیمانی» شد، گفت: این حادثه قرار بود بازدارندگی آمریکا علیه ایران را احیا کند، اما چنین نشد و در مقابل آن‌ها (ایران) تلاش کردند تا ۱۰۰ آمریکایی را در عین الاسد بکشند و نیروهای نیابتی آن‌ها نیز روز چهارشنبه ۳ نفر از نیروهای ما را کشتند.

مورفی در ادامه گفت: این نظریه که کشتن یک ژنرال ایرانی دیگر می‌تواند به تنش‌ها خاتمه دهد، در تناقض با حقایق موجود است. سیاست ترامپ در برابر ایران، هیچ نتیجه‌ای نداشته جز اینکه آن‌ها (ایران) را قوی‌تر کرد و آمریکا را ضعیف‌تر.

۱۳۹۸/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...