نسخه چاپی

با ترسناك‌ترین سریال‌های تلویزیونی

لذت انفجار ترس زیر رگ‌های برآمده از هیجان را همراه با سریال‌های ترسناك تجربه كنید.


به گزارش نما، فیلم‌های ترسناک همیشه آثار و عناوینی هستند که تماشاگران بسیاری را جذب می‌کنند. اما مشکل فیلم‌های ترسناک این است که تنها برای دو یا سه ساعت مخاطبشان را سرگرم می‌کنند. بنابراین تماشاگری که دوست دارد برای مدتی طولانی‌تر بترسد، باید به دنبال گزینه‌های جذاب‌تری باشند. جایی که سریال‌های ترسناک وارد می‌شوند. فضای ترس‌آلود سریال‌های ترسناک، پیچیدگی و عمق بیشتری نسبت به فیلم‌های سینمایی دارند و البته که ساعات بیشتری را به ترساندن تماشاگرشان مشغول هستند.

اخبار فرهنگ و هنر - در ادامه می‌توانید با ترسناک‌ترین سریال‌هایی که می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید، آشنا شوید. سریال‌هایی که جذابیت بیشتری نسبت به بسیاری از فیلم‌های ترسناک دارند.

سریال آینه سیاه (Black Mirror)

نمره منتقدان: ۸۳ از ۱۰۰

این سریال رازآلود در ژانر علمی تخیلی قرار می‌گیرد اما داستان‌های مرموزی که دارد، آن را به یکی از متفاوت‌ترین سریال‌های ترسناک دنیا تبدیل می‌کند. «آینه سیاه» از آن سریال‌های ترسناک معمولی نیست. بخش عظیمی از ترسی که سریال به تماشاگرش منتقل می‌کند، از داستان‌های تخیلی و البته هوشمندانه‌اش نشات می‌گیرد. هر اپیزود از سریال «آینه سیاه» یک داستان مستقل و متفاوت با اپیزودهای دیگر دارد. بنابراین با تماشای هر اپیزود آن، داستان آن را به شکل کامل تماشا می‌کنید.

تمرکز اصلی «آینه سیاه» بر روی تاثیر تکنولوژی و فناوری‌های مدرن بر زندگی انسان است. این سریال از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ توسط یک شبکه انگلیسی پخش می‌شد اما سرویس استریم نتفلیکس آن را خریداری کرد. تا امروز ۵ فصل، یک اپیزود ویژه و یک فیلم تلویزیونی از این سریال منتشر شده است. اگر دوست دارید از تماشای تاثیرات پیشرفت فناوری بر روی زندگی انسان‌ها متعجب شوید و حتی گاهی بترسید، «آینه سیاه» تقریبا تنها گزینه‌ی شما لقب می‌گیرد.

سریال داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story)

نمره منتقدان: ۷۶ از ۱۰۰

سریال «داستان ترسناک آمریکایی» هم در شرایطی مشابه با «آینه سیاه» علاقه‌ای به طولانی‌کردن داستان‌هایش ندارد. بنابراین داستان هر فصل سریال، با فصل‌های دیگر متفاوت است و البته که در همان فصل به پایان می‌رسد. با این حال بیشتر بازیگران سریال، در همه‌ی فصل‌ها حضور دارند و تنها نقش‌های متفاوتی را برعهده می‌گیرند. «داستان ترسناک آمریکایی» تحت تاثیر فیلم‌های ترسناک کلاسیک و قدیمی سینما است. بنابراین بیشتر صحنه‌های سریال، حال و هوای قدیمی دارند و البته که فضای ترسناکی بر سریال حاکم است.

بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند «سریال ترسناک آمریکایی» یکی از متفاوت‌ترین آثاری است که تا به حال در ژانر ترسناک ساخته شده است. این سریال که از شبکه FX پخش می‌شود، تا امروز برای ۹ فصل منتشر شده و برای فصل دهم هم بازمی‌گردد.‌ اگر تصمیم دارید به تماشای «داستان ترسناک» آمریکایی بنشینید، باید بدانید که این سریال به یکی از منحصربه‌فردترین تجربه‌های شما در ژانر ترسناک تبدیل می‌شود.

سریال داستان عامه‌پسند (Penny Dreadful)

نمره منتقدان: ۹۱ از ۱۰۰

اشتباه نکنید. سریال «داستان عامه‌پسند» هیچ ارتباطی با فیلم «داستان عامه‌پسند» ساخته‌ی کوینتین تارانتینو ندارد. این سریال درام که ریشه‌های ترسناکی در داستان وجود دارد، براساس داستان‌های قدیمی و افسانه‌های محلی ترسناک ساخته شده است. دراکولا، آبراهام ون هلسینگ، دوریان گری، فرانکشتاین، دکتر جکیل و آقای هاید از مشهورترین شخصیت‌های ترسناکی هستند که به شکل جالبی در این سریال به تصویر کشیده می‌شوند. بنابراین اگر دوست دارید شخصیت‌های ادبیات کلاسیک ترسناک را بشناسید، «داستان عامه‌پسند» سرگرم‌کننده است.

این سریال تنها برای سه فصل و ۲۷ اپیزود از شبکه‌ی شوتایم پخش شد. پخش آن در سال ۲۰۱۶ به پایان رسید. اگر پس از تماشای سریال از حال و هوا و فضای ترسناک و پیچیده آن خوشتان آمد، نگران نباشید. سریال «داستان عامه‌پسند: شهری از فرشته‌ها» به زودی پخش می‌شود که ارتباط تنگاتنگی با سریال دارد.

سریال خون حقیقی (True Blood)

نمره منتقدان: ۷۰ از ۱۰۰

اولین قسمت از سریال «خون حقیقی» در سال ۲۰۰۸ پخش شد. شبکه‌ی HBO که بیشتر هواداران فیلم‌ها و سریال‌ها آن را با سریال « بازی تاج و تخت » می‌شناسند، در شش سال، هفت فصل از این سریال را منتشر کرد. سریال «خون حقیقی» شروعی طوفانی و باورنکردنی داشت و موفق شد جوایز بسیاری را کسب کند. اما به مرور زمان، سریال جذابیت‌هایش را از دست داد. منتقدان اعتقاد دارند پایان «خون حقیقی» بیش از حد ناامیدکننده‌ بود. با این حال فضای ترسناک و خشن سریال، امتحانش را پس داده است.

این سریال براساس رمان‌های «اسرار خون آشام جنوب» نوشته‌ی چارالین هریس ساخته شده است. داستان «خون واقعی» درباره‌ی سوکی استکی هاوس، خدمتکار یک رستوران است که می‌تواند با ارتباط تله‌پارتی، دیگران را تحت تاثیر قرار دهد. او به دو برادر خون‌آشام آشنا می‌شود. اما در شهر بن تمپر که سوکی زندگی می‌کند، موجودات جادویی بسیاری وجود دارند.

سریال چیزهای عجیب (Stranger Things)

نمره منتقدان: ۹۳ از ۱۰۰

وقتی پخش سریال «چیزهای عجیب» در سال ۲۰۱۶ آغاز شد، تقریبا هیچکدام از عوامل سریال تصور نمی‌کردند راه صدساله را در یک شب طی کنند اما سریال آن‌ها به یکی از جذاب‌ترین و پرتماشاگرترین سریال‌های سرویس استریم نتفلیکس تبدیل شد. «چیزهای عجیب» تحت تاثیر فیلم‌های ترسناک و علمی تخیلی دهه ۸۰ میلادی ساخته شده است. بنابراین فضای سریال هم در آن روزها می‌گذرد و داستان کلاسیکی دارد.

داستان «چیزهای عجیب» در شهری در ایالت ایندیانا در آمریکا جریان دارد. جایی که پسربچه‌ای ناگهان ناپدید می‌شود. خانواده و دوستان او که نگران او هستند، به دنبال او می‌گردند. اما دخترکی وارد ماجرا می‌شود که همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما شرایط وقتی پیچیده‌تر می‌شود که هیولا هم وارد داستان می‌شوند! منتقدان اعتقاد دارند فضاسازی، موسیقی متن و بازیگران «چیزهای عجیب» دلیل اصلی جذابیت آن هستند.

۱۳۹۸/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...