نسخه چاپی

ائتلاف سائرون: تجاوزهای آمریكا مستلزم پاسخ قدرتمند دولت است

نماینده ائتلاف سائرون عراق بر ضروت پاسخ قدرتمند دولت عراق به تجاوزهای مكرر آمریكا تاكید كرد.


به گزارش نما، «ریاض المسعودی» نماینده ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق حمله آمریکا به فرودگاه بین‌المللی در حال ساخت کربلا را حمله به حاکمیت عراق دانست و گفت که این تاسیسات متعلق به دولت عراق بود و چنین تجاوزهایی مستلزم موضع‌گیری قدرتمند دولت است.

اخبار بین الملل- وی تصریح کرد که فرودگاه کربلاء یک تاسیسات عراقی بیود و هیچ تفاوتی میان تاسیسات کشور چه نظامی و چه غیرنظامی وجود ندارد زیرا همه آنها در اراضی عراقی واقع شده اند و همگی متعلق به دولت و کشور عراق است.

المسعودی افزود: تجاوز‌های مکرر آمریکا مستلزم اتخاذ یک موضع‌ قدرتمند دولتی است و دولت مسئول ایجاد حاکمیت هوایی، دریایی و زمینی در مقابل هرگونه دخالت بیگانه است. ضعف سیستم امنیتی و تعدد آن، عراق را در معرض تجاوزها و حملات آشکار و ظالمانه آمریکا قرار داده است و این حملات ثابت می‌کند که آمریکا هنوز از سال ۲۰۰۳ تاکنون، با عراق به عنوان یک کشور اشغال شده رفتار می‌کند.

جنگنده‌های آمریکایی بامداد روز جمعه (۲۲ اسفند)، پایگاه حزب‌الله عراق در شهر «جرف الصخر» در استان بابل و پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی در استان‌های صلاح‌الدین، بصره و فرودگاه در حال ساخت کربلا را بمباران کردند.

این حملات با واکنش، دولت و ارتش عراق، و مقامات سیاسی ارشد این کشور مواجه شد و علاوه بر تاکید بر شکایت از آمریکا در مجامع بین‌المللی و فراخواندن سفرای آمریکا و انگلیس، بار دیگر خواستار اتحاد همه عراق برای اخراج آمریکایی‌ها شدند.

۱۳۹۸/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...