نسخه چاپی

ماهی قرمز عامل انتشار ویروس كرونا

عکس خبري -ماهي قرمز عامل انتشار ويروس کرونا

رئیس گشت تعزیرات حكومتی استان تهران درباره اینكه آیا ماهی قرمز دارای ویروس كرونا هست یا خیر توضیحاتی داد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،در آستانه نوروز ۹۹ قرار داریم و به رسم آیین کهن ایران باستان، هموطنان در اواخر اسفندماه هر سال سراغ تهیه مایحتاج شب عید خود به بازار می‌روند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، نوروز ۹۹ کمی با عید‌های سال‌های گذشته تفاوت دارد، لذا هموطنان نیز در خصوص خرید‌های خود و نحوه انجام آن باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند.


یکی از خرید‌های مرسوم ایرانیان در این ایام، تهیه ماهی قرمز برای سفره هفت سین است.


از آنجایی که ماهی قرمز عمدتا وارداتی و از کشور چین به ایران وارد می‌شود، نگرانی بابت انتقال ویروس کرونا از این راه به خصوص خود ماهی قرمز به هموطنان بیش از پیش بیشتر شده است.


حسین ایزدی رئیس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر انتشار ویروس کرونا از طریق ماهی قرمز به هموطنان و اینکه آیا سازمان تعزیرات حکومتی برنامه‌ای برای جلوگیری از فروش این محصول در بازار را دارد یا خیر؟ گفت: این که در فضای مجازی چه موضوعاتی شایعه می‌شود به ما ارتباطی ندارد.


وی افزود: در صورت بررسی وزرات بهداشت و درمان درباره موضوع آلوده بودن ماهی‌های قرمز و انتقال ویروس کرونا از این طریق به مردم، اگر ابلاغیه‌ای از نهاد مرجع به دستگاه‌های نظارتی مبنی بر تایید آلودگی این محصول صادر شود، قطعا از فروش این اقلام در بازار جلوگیری خواهد شد.


به گفته ایزدی، سازمان تعزیرات و سایر دستگاه‌های نظارتی مکلف بر این هستند تا با عرضه کالا‌های غیر بهداشتی آن هم منوط به تاییدیه وزارت بهداشت و درمان در بازار‌ها جلوگیری کند و هر زمان که دستوری مبنی بر غیر بهداشتی اعلام شدن کالایی به دست ما برسد؛ به سرعت وارد عمل خواهیم شد و از عرضه آن در بازار جلوگیری خواهیم کرد.

۱۳۹۸/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...