نسخه چاپی

احضار سفیر سوئیس به وزارت خارجه ایران

در پی اظهارات بی اساس ترامپ مبنی بر مسئول خواندن ایران در حمله به پایگاه التاجی، سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریكا، بعدازظهر جمعه به وزارت خارجه احضار شد.

به گزارش نما، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه خبر داد.

اخبار سیاسی - موسوی افزود: به دنبال اظهارات بی اساس رئیس جمهور آمریکا مبنی بر مسئول دانستن جمهوری اسلامی ایران در حمله به پایگاه نیروهای ائتلاف در التاجی عراق، سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا، بعد از ظهر روز جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ از سوی مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه به محل این وزارت فراخوانده و مراتب اعتراض شدید کشورمان به این اظهارات به وی ابلاغ شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: در این ملاقات به حافظ منافع ایالات متحده گفته شد رئیس جمهور آمریکا به جای متهم کردن دیگران باید سیاست‌های غلط آمریکا در حضور غیرقانونی در عراق و کشتن فرماندهان و سربازان عراقی، که عامل اصلی نفرت مردم عراق از آمریکا شده است را به عنوان واقعیت بپذیرد و تاکید شد در واقع سیاست‌های غلط آمریکا در عراق باعث ایجاد تنش‌های کنونی است و مقامات آمریکا و به خصوص آقای ترامپ نمی‌توانند با اظهارات بی پایه و اساس و خطرناک از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند.

وی گفت: همچنین به سفیر سوئیس نسبت به هرگونه اقدام نسنجیده از سوی طرف آمریکایی و عواقب آن هشدار داده شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی عنوان کرد که معلوم نیست حمله به پایگاه التاجی عراق کار ایران بوده باشد. ولی در عین حال گروه‌های هم‌پیمان با ایران را به انجام این حمله متهم کرد.

بیش از ده فروند راکت کاتیوشا به پایگاه نظامیان آمریکا در التاجی (شمال بغداد) شلیک شد و آمریکا با طرح این ادعا که این حمله کار کتائب حزب‌الله وابسته به سازمان حشد الشعبی عراق بوده، از کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن ۱۲ نفر خبر داد.

گفتنی است روز گذشته (جمعه) سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به ادعای ترامپ عنوان کرد: آمریکا نمی‌تواند عواقب حضور غیرقانونی خود در عراق و واکنش مردم آن کشور به ترور و کشتار فرماندهان و رزمندگان عراقی را با فرار به جلو بر عهده دیگران بگذارد. آقای ترامپ به جای اقدامات خطرناک و اتهام زنی‌های بی پایه٬ حضور و رفتار نیروهایش را در منطقه مورد بازنگری اساسی قرار داده و از انتشار ویروس فرافکنی و اتهام زنی برای توجیه رفتار غیرقانونی و فرار از مسئولیت قویا اجتناب ورزد.

۱۳۹۸/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...