نسخه چاپی

اتمام عملیات آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس

عکس خبري -اتمام عمليات آبگيري درياچه شهداي خليج فارس

عملیات آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس، ضمن رعایت استانداردهای زیست محیطی به اتمام رسید.

به گزارش نما ،احسان نوش آبادی مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: دریاچه شهدای خلیج فارس هر ساله به دلیل گرما و تبخیر سطحی، مقدار قابل توجهی از حجم آب موجود خود را از دست می دهد و برای رساندن آب دریاچه به تراز مورد نظر، از رودخانه فصلی کن استفاده می شود.


وی در ادامه یادآور شد: عملیات آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس با یک برنامه زمان بندی حساب شده و همزمان با افزایش بارندگی ها در فصل زمستان از تاریخ 6 بهمن آغاز و در تاریخ 7 اسفند با رسیدن سطح آب دریاچه به تراز نرمال، به اتمام رسید.


نوش آبادی با اشاره به انجام بررسی ها و پایش های مداوم کیفیت آب ورودی به دریاچه خاطرنشان ساخت: آب هدایت شده از رودخانه کن، دارای کیفیتی مطلوب بوده و قبل از انتقال به مخزن دریاچه، با هدف حفظ آبزیان و سازگاری آب رودخانه با محیط زیست دریاچه، تصفیه شده و پس از انجام اقدامات لازم وارد دریاچه می شود.


به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، تاثیر عملکرد تصفیه خانه در سال گذشته علاوه بر زمان آبگیری، در زمان پالایش ها و تصفیه های مداوم به گونه ای بوده است که آب دریاچه شهدای خلیج فارس به لحاظ مشخصات زیست محیطی بالاترین کیفیت را داشته و کاملاً با استاندارهای بین المللی مطابقت دارد.

فارس

۱۳۹۸/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...