نسخه چاپی

نصرالله: آمریكا برای كمك پزشكی به ایران باید تحریم‌ها را لغو كند

دبیركل حزب الله لبنان جمعه شب با اشاره به ادعاهای اخیر مقام‌های آمریكایی مبنی بر كمك پزشكی به ایران برای مبارزه با ویروس كرونا، گفت: كسی كه می‌خواهد كمكی كند، باید تحریم‌های پزشكی و بهداشتی را لغو كند.

به گزارش نما، سید حسن نصرالله افزود: ترامپ ادعا می‌کند که می‌خواهد به ایران کمک کند؛ این نفاق و دورویی است؛ کسی که می‌خواهد کمکی کند، باید تحریم‌های پزشکی و بهداشتی را لغو کند.

اخبار بین الملل- وی ادامه داد: انگلیس در اعلام شمار مبتلایان شفاف نبوده و ترامپ تلاش کرد تا از میزان خطر موجود در کشورش بکاهد و در نبرد با کرونا، بزرگترین دروغگوی روی کره زمین ترامپ و دولتش هستند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان کرد: این زشت است که رسانه‌های خلیجی، مسؤولان ایرانی مبتلا به ویروس کرونا را شماتت می‌کنند؛ در حالی که آنها دلسوزانه با این ویروس مقابله کرده‌اند.

نصرالله درباره شیوع کرونا در جهان اظهار کرد: کرونا تهدیدی محدود برای یک مرز نیست بلکه همه دنیا را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد که کرونا مهمترین مسأله جهان و نه منطقه ماست و باید خودمان را در میانه نبردی جهانی بدانیم که کشورهای جهان و تمام ملت‌ها با آن درگیر هستند و اولویت همه دولت‌هاست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان یادآور شد: در نبرد با کرونا، دشمن همچنان از همه لحاظ ناشناخته است. مقابل دشمنی قرار داریم که تهدیدهای آن بزرگ و فراگیر است؛ بنابر این باید با آن مقابله کرد و به هیچ وجه تسلیم آن نشد و از آن نترسید.

نصرالله تأکید کرد: تنها گزینه در مقابله با این ویروس که به بیماری همه‌گیر جهانی تبدیل شده، مقاومت است. همه باید در قبال آن مسؤولیت داشته باشند؛ در لبنان نیز این مسؤولیت متوجه تمام دولت است نه فقط وزارت بهداشت . همه مردم لبنان در قبال این ویروس و جلوگیری از شیوع آن مسؤول هستند.

وی خاطر نشان کرد: مسؤولان پزشکی و بهداشتی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند. هدف از این نبرد، جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس و حفظ جان مردم است تا اینکه داروی آن کشف شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: از طریق تدابیر و اقدامات اعلام شده می‌توان مانع از شیوع گسترده ویروس شد. چین این کار را عملی کرده است و مقابله با کرونا نیازمند اراده، صبر و مسؤولیت‌پذیری است.

نصرالله خواستار همکاری همگانی و اخلاق‌ مداری در ادامه مبارزه با ویروس کرونا شد و ادامه داد: بحث و جدل فایده‌ای ندارد؛ انتقاد مثبت خوب است اما شماتت و انتقاد منفی نشان دهنده انحطاط اخلاقی است.

وی بیان کرد: باید از به کاربردن زبانی که موجب کینه‌توزی و تفرقه می‌شود پرهیز کرد؛ کرونا همه را مبتلا می‌کند و مرزی نمی‌شناسد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد که شعار امروز همه باید این باشد: نه به تجمعات و دوری از یکدیگر در تمام شهرها و روستاها.

نصرالله اضافه کرد: باید کادر پزشکی که در خط مقدم مقابله با ویروس کروناست، به لحاظ مادی و تجهیزات حمایت کرد.

وی تصریح کرد: مدیریت این نبرد با دولت است و اگر تشخیص دهد که حالت فوق‌ العاده نیاز است، باید اعلام شود؛ بانک‌ها نخستین طرفی هستند که باید به دولت و بخش پزشکی کمک کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص حمله بامداد جمعه آمریکا به مواضع نیروهای عراقی نیز گفت: ما حمله آمریکا به پادگان‌ها، مواضع و تأسیسات غیرنظامی در عراق را محکوم می‌کنیم.

نصرالله یادآور شد: عراقی‌ها به جنایتی که نیروهای آمریکایی مرتکبش شدند پاسخ خواهند داد؛ کسانی که زندگی زیر خفت اشغالگری را نمی‌پذیرند.

۱۳۹۸/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...